در پی توهین های رکیک و دور از اخلاق نشریه یالثارات به هنرمندان شرکت کننده در جشن سینمایی حافظ و توهین به هنرمندان به خاطر نوع پوشش هنرمندان در این جشن انجمن بازیگران سینمای ایران بیانیه‌ای صادر کرد.
انجمن-بازیگران
در متن این پیام آمده است:
 اخلاق یکی از بنیادی ترین و والاترین دروس و آموزه های عقیدتی و اجتماعی بوده و هست ، و پاکیزه گی گفتار از ارکان بسیار مهم اخلاق محسوب می شود.

متاسفانه در روزهای گذشته نشریه یالثارات، با زیر پا گذاشتن حریم اخلاق و نادیده گرفتن عفت کلام ، عبارات ناشایست و زشتی را نسبت به سینماگران و  خانواده ایشان به کار برده که فارغ از توجیه لغوی  آن در  عرف اجتماعی، یکی از رکیک ترین و زشت ترین فحاشی های رایج در بین فرومایه ترین  افراد جامعه محسوب می شود.
انتقاد سالم، سازنده و مودبانه حق تمامی ارباب جراید و رسانه های جمعی است اما بی حرمتی، افترا و زشت گویی در هر شکل و با هر بهانه و نیتی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
انجمن بازیگران سینمای ایران پس از چند روز  خویشتن داری  و با مشاهده عدم برخورد مناسب با این هجمه اخلاقی، حق قانونی و شرعی اعاده حیثیت را برای تمامی هنرمندان و خانواده ایشان محفوظ دانسته و برخورد قاطع مسئولین قضایی و قانونی ذیربط با این بی حرمتی  را، کمترین انتظار هنرمندان می داند.
بیایید امروز که پدیده زشت و منحوس تروریسم در لباس دین، خدمتگذاری شیطان می کند و نفرین جهانیان را به جان می خرد، ما همه باهم حافظان شریف کلام مقدس خداوندی باشیم که به حرف و قلم قسم یاد می کند تا فراموش نکنیم که ادب مرد به ز دولت اوست.