به گزارش گروه اخبار و حوادث سایت بانوان ایرانی سی‌ فرودین ماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۷ فلسطین تهران به مأمورین اعلام کرد که اموال مادرش شامل وجه نقد و گوشی تلفن همراه در زمان مراجعه وی به یک مرکز درمانی در منطقه ایرانشهر، به شیوه بیهوشی سرقت شده است.

تشکیل پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری به شیوه بیهوشی و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی پرونده

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: مادرم جهت انجام اقدامات درمانی شخصا به بیمارستانی در منطقه ایرانشهر رفته بود. همان روز برای بازگرداندن مادرم به منزل، به بیمارستان رفتم که متوجه شدم ایشان بیهوش شده و به هیچ عنوان بیدار نمی شود !! در حالیکه بیماری مادرم آنگونه نبود که باعث بیهوشی‌اش شود؛ بلافاصله پیگیر موضوع شده و تیم پزشکی پس از انجام معاینات عنوان داشتند که بدون هماهنگی و مجوز پزشک مربوطه، از داروی بیهوشی در داروی تزریقی (سرم) مادرم استفاده شده است؛ نهایتا پس از انجام اقدامات درمانی و به هوش آمدن مادرم مشخص شد که احدی از پرسنل پرستار بیمارستان اقدام به افزودن داروی بیهوشی به داخل سرم ایشان نموده است.

تحقیقات پلیسی و شناسایی متهم سابقه دار

با توجه به اظهارات شاکی پرونده، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی به این مرکز درمانی مراجعه و در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی یکی از پرسنل بیمارستان بنام «جواد.ه» (۳۲ساله) به عنوان یکی از پرسنل کادر پرستاری شدند که با مراجعه به اتاق محل استراحت یکی از بیماران نسوان (مادر شاکی) اقدام به بیهوش کردن وی و در ادامه سرقت اموال وی (مبلغ سه میلیون تومان وجه نقد و گوشی تلفن همراه) کرده است.

با شناسایی «جواد.ه» و در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که «جواد.ه» تنها دو روز است که به عنوان نیروی آزمایشی مشغول بکار شده و هنوز پرونده پرسنلی مشخصی برای وی تهیه و تکمیل نشده !!!! و به همین علت هیچگونه آدرس ومشخصات دقیقی از وی وجود ندارد.

با توجه به شیوه و شگرد ارتکاب سرقت، کارآگاهان با بهره گیری از همان اطلاعات اندک بدست آمده از متهم پرونده، موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت از مراکز درمانی شدند که سال گذشته نیز به اتهام سرقت داروهای گران قیمت از مراکز درمانی و همچنین سرقت اموال پرسنل مراکز درمانی، دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی دقیق متهم پرونده و در بررسی بعمل آمده از سوابق وی مشخص شد که «جواد.ه»، مدتی پیش  دستگیر و با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شده و تنها پس از چند روز از آزادی، سرقت های خود را بار دیگر از مراکز درمانی و اینبار به شیوه بیهوشی از بیماران آغاز کرده است.

دستگیری متهم

کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی محل سکونت سارق «جواد.ه» در شهر کرج، به این شهرستان اعزام و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که همسر جواد پس از اطلاع از اقدامات مجرمانه ی همسرش، از وی متارکه نموده و در حال نیز هیچگونه آدرس و نشانی مشخص از وی در اختیار نیست.

متهم

در ادامه تحقیقات و احتمال وقوع سرقت های مشابه از مراکز درمانی، بلافاصله هماهنگی های لازم با حراست وزارت بهداشت و درمان انجام و مشخصات «جواد.ه» در اختیار تمامی مراکز درمانی تهران قرار گرفت تا در صورت شناسایی متهم، بلافاصله موضوع به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شود؛ سرانجام، کارآگاهان این پایگاه اطلاع پیدا کردند که سارق با مراجعه به بیمارستان شهید باهنر قصد دارد تا به صورت قراردادی در این مرکز درمانی مشغول بکار شود که بلافاصله تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم به این بیمارستان اعزام و موفق به دستگیر «جواد.ه» می شوند.

اعتراف به انجام سرقت های مشابه

متهم پس از دستگیری و انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی صراحتا به سرقت به شیوه بیهوشی از شاکی پرونده اعتراف کرد.

همچنین سارق فوق به انجام سرقت های دیگر از مراکز درمانی به شیوه سرقت اموال بیماران، سرقت اموال پرسنل مراکز درمانی و بیمارستان های سطح شهر تهران و نهایتا سرقت دارو از مراکز درمانی اعتراف کرد که با تعدادی شناسایی این مراکز در مناطق مختلف شهر تهران از جمله شریعتی، نیاوران و چهارراه سیروس، تعداد دیگری از مالباختگان و شکات پرونده شناسایی و جهت طرح و پیگیری شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

سارق

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و تحقیقات جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان احتمالی پرونده، همچنان در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.