به گزارش سایت بانوان ایرانی دو خواهر که یکشنبه شب به همراه دو دختر جوان دیگر برای شنا به ساحل «سرخرود» در مازندران رفته بودند اسیر امواج خروشان شدند و جان باختند.
غرق
تقی کریمیان رئیس هیأت نجات غریق استان مازندران  با اعلام این خبر گفت: غروب یکشنبه همزمان با اعلام خبر غرق شدگی چهار دختر جوان بلافاصله یگان امداد و نجات و ناجیان غریق راهی محل حادثه شدند.
در این عملیات دو دختر جوان از مرگ حتمی نجات یافته اما متأسفانه دو خواهر ۹ و ۱۸ ساله که فرزندان سرایدار  شهرک ویلایی بودند، جان باختند.
وی با اشاره به استقرار ناجی غریق در مناطق آزاد و کور از سوی هلال احمر و هیأت نجات غریق گفت: متأسفانه با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته، وظیفه تأمین ناجی غریق در این مناطق به عهده مراکز اقامتی و شهرک‌های خصوصی است که کوتاهی شهرک خصوصی «سبزواری» در جذب و استقرار ناجی غریق موجب بروز این حادثه تلخ شده است.
رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان مازندران با اشاره به نجات جان یکهزار و ۱۰۲غریق از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون در سواحل استان مازندران گفت: متأسفانه شنا در ساعات نامناسب بخصوص شب‌ها و شنا در مناطق آزاد و ممنوعه و ناآشنایی به فنون مربوطه موجب شده تا در این مدت ۲۲ نفر از مسافران در استان مازندران در دریا غرق شوند.
وی گفت: ۳۵۱ نقطه حادثه خیز در ساحل مازندران از سوی کمیته غرق شدگان و نجات غریق شناسایی شده و امسال ۸۶۰ ناجی غریق در سواحل مازندران مستقر هستند.
به گفته کریمیان، به منظور کاهش آمار تلفات جانی و حفظ امنیت جانی مسافران در دریا و کاهش آمار تلفات غرق شدن در تابستان امسال، ۹۴ طرح سالمسازی دریا در سواحل استان مازندران استقرار یافت.