رابطه جنسی دهانی برای بسیاری از افراد می تواند لذت بخش باشد.ما در این مقاله به خطرات رابطه جنسی دهانی می پردازیم و به خصوص ارتباط رابطه جنسی دهانی با  HIV، عفونت مخمر و خطرات دیگر را بررسی می کنیم ، امید واریم با این مقاله , شما را در محافظت از خود و همچنین شریک زندگی خود از خطرات پنهان در رابطه جنسی  از طریق دهان را  آگاه کنیم.

رابطه-جنسی-دهانی

انواع رابطه جنسی دهانی

 ۱٫ آی (یا cunnilinctus) یک تحریک دهانی از  واژن یک زن توسط زبان و لب های همسر خود است.
۲٫ تحریک آلت تناسلی مرد بوسیله دهان شریک زندگی خود را (معمولا با مکیدن یا لیس زدن) است.
۳٫  Nippling لیس یا مکیدن نوک سینه که تقریبا بدون خطر عفونت به جز، سیفلیس اما بسیار به ندرت.
۴٫  جنس اورو-مقعد (یا در rimming) یک تحریک دهانی مقعد از همکاری با لب و یا زبان است. تجربه بالینی نشان می دهد که آن را در دگرجنسگرایان نسبتا منفور . از آنجا که مقعد یک منطقه تمیز نیست، به طوری که بدون شک در rimming می توانید به انتقال میکروب به دهان منجر شود.

رابطه جنسی دهانی مرتبط با سرطان گلو

آیا سرطان از دهان منتقل میشود ؟ بله، سرطان گلو از راه دهان منتقل میشود . محققان نشان داده اند که سرطان اروفارنکن و لوزه را می تواند با انواع خاصی از اچ پی وی ایجاد می شود. در واقع، اغلب موجب بروز سرطان می شود.

 رابطه جنسی از طریق دهان و ارتباط با HIV و خطر عفونت

HIV ممکن است از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شود، اما موارد مکرر نیست. هر دو آی و تحریک آلت تناسلی مرد بوسیله زبان ثابت شده است. همچنین، مشخص شده است که رابطه جنسی دهانی بسیار امن تر از رابطه جنسی مقعد یا رکتوم است.

hiv

رابطه جنسی دهانی هم امن تر از رابطه جنسی واژینال است. اگر شما برخی از زخم در دهان خود دارید ، آنها می توانند بیشتر در معرض خطر عفونت STD خود را افزایش دهد.
واضح است که رابطه جنسی دهانی ریسک بیشتری نسبت به انواع آمیزش جنسی بدون دخول (مانند بوسیدن و یا استمناء متقابل) است.

در موارد آی، اگر یک زن در دوره است، این ممکن است باعث افزایش خطر بیماریهای مقاربتی یا عفونت شود.

در مورد به ارتباط بین رابطه جنسی دهانی و عفونت HIV، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دهان شویه می توانید برخی از خطرات ناشی از عفونت و کاهش دهد. با استفاده از سدها دندان یا کاندوم در رابطه جنسی دهانی ممکن است به کاهش احتمال عفونت STD کمک کند، در عین حال آن را کاملا از بین نمی برد.

رابطه جنسی دهانی در ارتبازط با سوزاک و سفلیس

 سوزاک بیماری شایع است. این بیماری می تواند از طریق گلو منتقل می شود، به ویژه در اثر تحریک آلت تناسلی مرد

سوزاک
علاوه بر سرطان گلو،،  ضایعات سفلیس اغلب در مقعد یا اندام تناسلی  و حتی بر روی نوک پستان هم اما به ندرت ظاهر می شود. در برخی از موارد، حتی بر روی لب ها نیز مشاهده شده است