به گزارش خبرنگار حوزه ورزش سایت بانوان ایرانی ششمین دوره تورنمنت بین‌المللی یونان (G1) در رشته تکواندو  به میزبانی شهر  تسالونیکی آغاز شد .

این مسابقات از صبح روز ۲۲ خرداد ماه با مبارزات ۱۸۱ تکواندوکار از کشورهای مختلف و رده سنی بزرگسالان آغاز شد.

کیمیا علیزاده، بانوی المپیکی کشورمان با کسب ۴ پیروزی مقابل رقبایش به مدال طلای وزن ۶۲- کیلوگرم دست یافت.

کیمیا-علیزاده

کیمیا در ابتدا مقابل حریف لهستانی خود « گابریلا داجنوس » بر روی شیاپ چانگ رفت و توانست با نتیجه ۷ بر یک حریفش را شکست دهد. در دیدار بعدی علیزاده رو در روی نماینده قدرتمند مصری « هدایا ملک » قرار گرفت او موفق شد حریف قدرتمند خود را با نتیجه ۷ بر دو مغلوب خود کند و به مرحله نیمه نهایی تورنمنت یونان برسد.

گفتنی است؛ هدایا ملک در حال حاضر نفر سوم رنکینگ المپیک است و سهمیه بازی‌های المپیک ریو را در اختیار دارد. مدال طلا در مسابقات قهرمانی آفریقا و مدال طلای فینال گرندپری از مهمترین عناوین چند ماهِ اخیر این بازیکن است. در نتیجه شکست این حریف قدرتمند توسط کیمیای تکواندو ایران امیدها را در دل مردم ایران و ورزش دوستان ایجاد می‌کند که به طلای مسابقات المپیک در بخش تکواندو بانوان امیدوار باشند.

کیمیا علیزاده در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها نیز با نتیجه ۷ بر یک « آیریش جوویک » از صربستان را از پیش رو برداشت و در فینال این رقابت‌ها نیز مقابل یکی دیگر از حریفانش در المپیک ریو یعنی « نیکیتا گلاسنوویک » باید قرار می‌گرفت که نماینده سوئدی از مبارزه با علیزاده انصراف داد و کیمیا به مدال طلا رسید.

لازم به ذکر است؛ نیکیتا گلاسنوویک سوئدی هم اکنون در رنکینگ چهارم المپیک است و چندی پیش عنوان نایب قهرمانی اروپا را به خود اختصاص داد.

علیزاده که در وزن ۵۷- کیلوگرم برای کشورمان موفق به کسب سهمیه المپیک شده، در این رقابت‌ها در یک وزن بالاتر از وزن تخصصی اش برروی شیاپ چانگ رفت.

« مهرو کمرانی » هدایت تنها بانوی المپیکی کشورمان را برعهده داشت.

تورنمنت بین‌المللی یونان G1 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳٫۶ امتیاز برای رنکینگ المپیکی و جهانی تعلق می‌گیرد.