فریبا دباغی مربی تیم ملی کاراته بانوان بزرگسال ایران در گفت و گویی با بخش ورزشی سایت بانوان با اشاره به اینکه کادر فنی نگران حضور نداشتن نفرات تیم کشورمان در اردوها و مسابقات خارجی است، گفت: با حضور در میادین بین المللی می توان کمیته کاها را به خودباوری و اوج آمادگی رساند.

فریبا-بداغی

«فریبا بداغی»  تصریح کرد: اکنون در هر وزن دو نفر اردونشین هستند و خوشبختانه شرایط تیم زنان ایران مناسب است و تنها نگرانی کادر فنی از دست رفتن مراحل مختلف لیگ جهانی و همچنین کمپ های بین المللی است.

وی گفت: بعید است که تیم ایران به دلیل مسافت و هزینه زیاد در لیگ جهانی برزیل و ژاپن حضور یابد. همچنین به دلیل شرایط سیاسی حاکم بر ترکیه نیز برگزاری لیگ جهانی استانبول در هاله ای از ابهام است و شاید تیم ایران امکان اعزام به این مسابقه را نداشته باشد.

فریبا بداغی با اشاره به اینکه کادر فنی درخواست حضور در مسابقات ترکیه و آلمان را به فدراسیون کاراته ارائه داده است، تصریح کرد: حضور در این رویدادها می تواند کمک شایانی به تیم ایران برای حضور قدرتمند در رقابت های قهرمانی جهان شود.

مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان جهان، آبان ماه به میزبانی اتریش برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه و تمرین با تیم های مطرح و کاراته کاهای مطرح، تاثیر بسیار بیشتری نسبت به تمرینات داخل کشور دارد، توضیح داد: فدراسیون ایران مذاکراتی را با ترکیه انجام داده تا تیم بانوان آنها به ایران سفر کند و اردوی مشترکی با ما داشته باشد.

مربی تیم ملی بزرگسالان ایران با بیان اینکه دیدن میادین بزرگ لازمه روند آماده سازی ورزشکاران است، اظهار داشت: حمیده عباسعلی که بازیکن بزرگ کاراته زنان ایران است، پس از دعوت فدراسیون سوئد با هماهنگی های انجام شده راهی این کشور شد و بسیار خوشحالم که او به عنوان چهره بین المللی امکان حضور در رویدادهای مهم را به دست می آورد.

وی با اشاره به اینکه تیم ایران در پنج وزن کومیته انفرادی و همچنین کومیته تیمی در مسابقات جهانی اتریش شرکت می کند، گفت: معیارهای گزینش نفرات اعزامی تیم ایران، انتخابی درون اردویی، عملکرد در تمرینات و همچنین نتایج مسبقات بین المللی خواهد بود.

فریبا بداغی در مورد حضور در دوره بین المللی کرواسی عنوان کرد: تمامی مربیانی که می خواهند در مسابقات جهانی در صندلی هدایت کاراته کاها بنشیند، باید این دوره را طی کنند و به همین دلیل من در کنار سرمربی تیم بانوان راهی کرواسی شده و در این دوره شرکت کردیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش کاتا قهرمانانی چون ریکو از ژاپن و والدسی از ایتالیا و در کومیته رافائل آقایف از جمهوری آذربایجان و داگلاس برزیلی مدرسی این دوره بودند، توضیح داد: این دوره را با موفقیت به اتمام رسانده و مشکلی برای هدایت تیم ایران در پیکارهای جهانی نخواهیم داشت.