چند توصیه مهم بهداشتی به خانم‌ها در رابطه جنسی

باورهای اشتباه در مورد ادرار کردن و خالی کردن مثانه قبل از رابطه جنسی که باعث می شود دلیلی بر کاهش بیماری های عفونی ناحیه تناسلی در زنان شود،را می توان با قطعیت رد کرد این قضیه کاملا عکس می باشد.محققان دریافتند بلافاصله قبل از رابطه جنسی به هیچ وجه زنان نباید ادرار کنند و یک نه محکم و قاطع به باورهای اشتباه خود بگویند.

باورهای غلط

نظریه دیوید کوفمان متخصص اورولوژیست، ادرار کردن پیش از رابطه جنسی یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در بین زنان است که باعث به وجود آمدن عفونت ناحیه تناسلی آنها می‌شود.زیرا در طول رابطه جنسی، باکتری به راحتی از واژن وارد مجاری ادراری می‌شود. به نظر این متخصص ،مناسب ترین کار این است که بلافاصله بعد از رابطه جنسی زنان ادرار کنند تا عفونت با ادرار از ناحیه تناسلی خارج شود.

چگونگی ایمنی خانم‌ها از عفونت ناحیه تناسلی

استفاده از دیافراگم برای پیشگیری از بارداری به طور جدی احتمال عفونت را افزایش می‌دهد،دیافراگم به مثانه فشار آورده و در نتیجه مثانه کاملا تخلیه نمی‌شود.برای پیشگیری از بارداری، روش های دیگر را امتحان کنید.همچنین استفاده از روان کننده یا لوبریکنت و یا کاندوم هایی که لوبریکنت و روان کننده دارند، باعث تحریک بیشتر می شوند که به نوبه خود منجر به عفونت و خارش می‌شود. به همین دلیل هم پزشکان استفاده از کاندوم‌های بدون روان کننده را برای جلوگیری از عفونت توصیه می‌کنند.

 رعایت نکات مهم بهداشتی در خانم‌ها

نوشیدم زیاد آب دلیل مهمی بر از بین بردن عفونت ادراری است.هیچ وقت بدن را کم آب نگه ندارید. آب زیاد ادرار را زیاد می‌کند و ادرار عفونت ها را از بین می برد بنابراین سعی کنید زیاد آب بنوشید.هیچ وقت ادرار را نگه ندارید، به محض اینکه احساس کردید باید دستشویی بروید این کار را بکنید.مدام ناحیه تناسلی را نشویید.

راههای برای از بین بردن بوی ناخوشایند واژن

برای از بین بردن بوی ناخوشایند واژن می توانید،از سرکه سیب یا جوش شیرین استفاده کنید. کمی جوش شیرین در وان حمام یا لگن تمیز بزرگ بریزید و با آب ولرم مخلوط کنید، به مدت ۱۵ دقیقه در آب بنشینید. همین کار را با سرکه سیب هم می‌توانید انجام دهید دیگر به هیچ وجه واژن بوی نامطبوع نمی گیرد.