مدیرعامل موسسه جامعه زنان نواندیش ضمن تشریح اقدامات این سازمان مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده گفت: پنج هزار زن در این سمن فعالیت می کنند.

فاطمه قنبری با بیان اینکه «جامعه زنان نواندیش» با هدف ارتقای توانمندی فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی بانوان از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: تاکنون حدود پنج هزار نفر از بانوان در این مجموعه جذب شده اند.

وی با تاکید بر نقش پررنگ زن در خانواده و جامعه، توجه ویژه به این قشر را از برنامه های موسسه جامعه زنان دانست و تاکید کرد: در حوزه خانواده برگزاری کلاسهای آموزشی آیین زندگی، آیین همسرداری، بررسی مسائل زناشویی، فرزند پروری، بلوغ جنسی فرزندان  و بالا بردن ضریب هوشی کودکان از جمله فعالیت این سمن در حوزه خانواده است.

مدیرعامل موسسه جامعه زنان نواندیش ادامه داد: برگزاری دوره های برنامه ریزی برای انسان شکوفا، برنامه ریزی و مدیریت زمان، انتخاب همسر، برگزاری کارگاههای اموزشی دوران عقد ویژه دختران جوان، معرفی معیارهای مناسب ازدواج موفق به دختران از جمله اقدامات این موسسه است.

قنبری گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در جامعه، موسسه جامعه زنان را واداشت تا به برنامه ریزی و اقدام در خصوص بحث وساطت در امر ازدواج با هدف پیشگیری از طلاق در سطح جامعه اقدام کند و در عمین راستا تاکنون بیش از ۵۰ ازدواج موفق در موسسه ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از جمله  اقدامات دیگر این سمن تشکیل گفتمان آزاد و میزگرد دینی ویژه دختران و بانوان ، برگزاری نشست های ماهانه با زوجین در خصوص بررسی مشکلات زناشویی وارتباط ان با تربیت فرزند است که با هدف تعمیق باورهای دینی وارزش نهادن به خانواده میان این اقشار برگزار می شود. همچنین موسسه جامعه زنان به صورت ماهانه همایش های متعدد در حوزه تحکیم خانواده، کارآفرینی، پیشگیری از اعتیاد برگزار می کند.

قنبری با اشاره به اقدامات این موسسه در حوزه کاریابی گفت: حدود ۵۰ نفر ازبانوان کارآفرین مشاغل خانگی عضو موسسه جامعه زنان هستند که اکثریت آنان را زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تشکیل می دهند. این موسسه در راستای کمک به این افراد اقدام به برگزاری نمایشگاه و فروشگاه اینترنتی جهت فروش محصولات آنان کرده است.

مدیرعامل موسسه جامعه زنان نواندیش ری گفت: در زمینه بحث اعتیاد نیز این موسسه اقدام به برگزاری همایش های متعدد پیشگیری از امر اعتیاد و شناسایی و معرفی افراد درگیر اعتیاد به کمپ های ترک اعتیاد به صورت رایگان  می کئد.