آووکادو در دوران بارداری بسیار مفید است ومصرف آن می تواند بسیار کمک کننده باشد که در این مطلب به این مورد پرداخته ایم :

مصرف آووکادو در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

مصرف آووکادو در بارداری

دارای فولات است:

کمبود فولات یا اسید فولیک کافی می‌تواند باعث نقص مادرزادی در نوزادان شود. بنابراین جنین برای رشد و تکامل مناسب اندام‌ها به اسید فولیک کافی نیاز دارد. آووکادو که یک منبع غنی است حدود ۱۹ میکروگرم اسید فولیک دارد.

درمان کم خونی:

کمبود آهن در دوران بارداری می‌تواند منجر به کم خونی در زنان باردار شود. آووکادو حاوی مقادیر فراوان آهن مورد نیاز در دوران بارداری است.

 

کمک به هضم غذا :

بیماری‌های معده و یبوست در دوران بارداری شایع هستند. محتوای غنی فیبر موجود در آووکادو به هضم غذا کمک می‌کند و حرکات روده را آسان می‌کند.

سرشار از ویتامین :

آووکادو حاوی ویتأمین‌های B۱، B۲، B۵، B۶، C، E و K است که همگی برای رژیم غذایی مادر و برای رشد جنین ضروری هستند.

مبارزه با بیماری صبحگاهی :

این یکی دیگر از علائم رایج اولیه بارداری است که شما را در سه ماه اول خسته می‌کند. آووکادوی غنی از ویتأمین C برای مقابله با این مشکل مفید است.

حفظ سطح کلسترول و قند:

مصرف منظم آووکادو به کنترل سطح کلسترول و قند خون در دوران بارداری کمک می‌کند.

برطرف کردن گرفتگی عضلات پا :

گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری نیز رایج است و آووکادو می‌تواند گرفتگی عضلات پا را تسکین دهد. آن‌ها پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارند. پتاسیم همراه با کلسیم می‌تواند به کاهش گرفتگی کمک کند.

تقویت رشد مغز جنین :

یک فنجان آووکادو حاوی ۲۲ میلی گرم کولین است که برای رشد مغز و اعصاب جنین و همچنین رشد عصبی لازم است.

سرشار از مواد معدنی :

آووکادو به دریافت روزانه توصیه شده کلسیم، پتاسیم، منیزیم، نیاسین، فسفر، مس، روی و منگنز کمک می‌کند که همه این‌ها در دوران بارداری ضروری هستند.

کمک به جذب مواد مغذی :

آووکادو نه تنها مواد مغذی را فراهم می‌کند بلکه به سیستم شما کمک می‌کند تا مواد مغذی را از سایر غذا‌ها جذب کند. به عنوان مثال آووکادو جذب ویتأمین‌های محلول در چربی موجود در غذا‌هایی مانند سیب زمینی شیرین، سبزیجات برگ دار و هویج را ممکن می‌کند.

سرشار از چربی سالم :

کالری اضافی در دوران بارداری برای رشد جنین مورد نیاز است و چربی‌های خوب برای آن ضروری است. آووکادو حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که هم برای شما و هم برای جنین شما مفید می‌باشد.

کاهش خطر افزایش وزن :

از آنجایی که آووکادو سرشار از فیبر غذایی است به کاهش احتمال افزایش وزن کمک می‌کند. تقریباً ۲۵ درصد فیبر محلول است که به باکتری‌های دوست در دستگاه گوارش کمک می‌کند تا سلامت متابولیک را بهبود بخشند.

کاهش خطر ابتلا به پره اکلامپسی :

سطوح غنی پتاسیم موجود در میوه به کاهش احتمال پره اکلامپسی کمک می‌کند و ممکن است سطح فشار خون را کاهش دهد. بنابراین می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی را در آینده کاهش دهد.

 

بهترین زمان خوردن آووکادو در بارداری چه زمانی است؟

بهتر است آووکادو را در اوایل بارداری مصرف کنید زیرا حاوی فولات بالایی است. سطوح پایین فولات در مراحل اولیه بارداری با نقص لوله عصبی همراه است. گنجاندن آووکادو در رژیم غذایی دوران بارداری می‌تواند به کاهش خطر نقایص مادرزادی مرتبط کمک کند.

آیا خوردن آووکادو با لکه‌های سیاه یا قهوه‌ای بی‌خطر است؟

آووکادو زمانی که برای مدت طولانی در معرض دمای سرد قرار می‌گیرد قبل از رسیدن سیاه یا قهوه‌ای می‌شود. تغییر رنگ نیز در نتیجه فشرده‌سازی با دست زدن بیش از حد رخ می‌دهد. میوه‌ها را می‌توان با از بین بردن آن لکه‌ها با چاقو برش داد.

آیا خوردن آووکادو شما را چاق می‌کند؟

خوردن کالری بیشتر از آنچه بدن نیاز دارد بدون توجه به منبع می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. آووکادو سرشار از چربی سالم و غیراشباع است. بدن شما برای انرژی و جذب ویتأمین‌های محلول در چربی به این میوه نیاز دارد.

آیا آووکادو می‌تواند باعث درد معده در بارداری شود؟

آووکادو می‌تواند باعث درد معده در زنان باردار شود که به آن حساسیت دارند. آن‌ها ممکن است واکنش‌های آلرژیک مانند آبریزش بینی، اشک ریزش و تورم لب را تجربه کنند. گاهی اوقات مصرف بیش از حد می‌تواند منجر به معده درد شود. اگر شما به آووکادو حساسیت ندارید می‌توانید آووکادو را در حد اعتدال مصرف کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.