بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن خانواده شهدا و ایثارگر کشور در بخش بانوان روز پنجشنبه با اعلام نفرات برتر در مشهد به پایان رسید.

%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86

سید مجید حسینی معاون فرهنگی بنیاد شهید خراسان رضوی در مراسم پایانی این مسابقات گفت: استانهای اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به ترتیب با کسب ۱۲، ۷ و ۵ رتبه برتر، جایگاههای اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
سید مجید حسینی افزود: زهرا عدالتی از آذربایجان شرقی در بخش همسران شاهد، معصومه حیدری از قزوین در بخش دانش آموزی و مریم جان نثاری از اصفهان در رقابتهای قرائت قرآن به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
وی، برگزیدگان رشته حفظ کل قرآن در بخش همسران شهدا، دانشجویان و دانش آموزان را به ترتیب سکینه با خدا از خراسان رضوی، سیده ثمانه محروقی از خراسان رضوی و سعیده منانی از یزد اعلام کرد.
وی گفت: در رشته حفظ ۵ جزء قرآن، معصومه امینی از آذربایجان شرقی در بخش دانشجویی، مهناز ورسچی از البرز در بخش همسران شهدا و نگار مخبریان نژاد در بخش دانش آموزی بیشترین امتیازها را به خود اختصاص دادند.
وی اظهار کرد: در رشته حفظ ۱۰جزء قرآن، لیلا عرب نژاد از قم در بخش همسران شهدا، فاطمه شمشادی پور از گیلان در بخش دانش آموزی و رقیه حسن لو از زنجان در بخش دانشجویی شایسته تقدیر شناخته شدند.
حسینی، زهرا زحمتکش از خراسان رضوی در بخش همسران شهدا، زهرا سادات موسوی از اصفهان در بخش دانش آموزی و زهرا امینی از گیلان در بخش دانشجویی را حافظان برتر ۱۵ جزء قرآن در این مسابقات اعلام کرد.
معاون فرهنگی بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن در بخش همسران شدا، شمسی نهاری از بوشهر، در بخش دانش آموزی فاطمه شعاری از اصفهان و در بخش دانشجویی کلثوم عبداللهی و فاطمه شعاری نژاد از ایلام و قم بطور مشترک موفق به کسب امتیاز برتر شدند.
وی منتخبان رشته تفسیر در بخش دانشجویی را هاجر آوایی از اصفهان و در بخش همسران شهدا معصومه نقوی از فارس عنوان کرد و افزود: در رشته مفاهیم مریم مرادی از ایلام در بخش دانشجویی، مهسا امیرخانی از کرمانشاه در بخش دانش آموزی و فریبا خضری از ایلام در بخش همسران شهدا بیشترین امتیاز را به خود اختصاص دادند.
حسینی اظهار کرد: در مجموع استان اصفهان با کسب ۲۰ رتبه برتر و ۳۹ شرکت کننده، آذربایجان شرقی با کسب ۱۰ رتبه برتر و ۲۳ شرکت کننده و خراسان رضوی با ۱۰ رتبه برتر و ۳۴ شرکت کننده به ترتیب استانهای برتر این مسابقات شناخته شدند.
مراسم پایانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن خانواده شاهد و ایثارگر کشور در بخش بانوان از ۱۶ تا ۱۸ شهریور ماه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
بخش مردان مسابقات مزبور نیز از ۱۳ تا ۱۶ شهریور ماه برگزار شده بود.