یک زن مسلمان محجبه در آمریکا قصد دارد نامزد انتخابات مجلس سنا در آمریکا شود. ددرا عبود وکیل و فعال اجتماعی اهل فینیکس در ایالت آریزونای آمریکا اعلام کرده که قصد دارد از جانب حزب دموکرات در انتخابات مجلس سنای آمریکا نامزد شود.

 

عبود ۴۵ ساله با تاکید بر ضرورت وحدت و یکپارچگی در جامعه گفت: هدف من تنها خدمت به مسلمانان جامعه نیست بلکه من قصد دارم به تمام مردم آریزونا خدمت کنم. متاسفانه ما این مسیر را به سمت عقب برگشت خورده‌ایم، ما نمی‌توانیم همین طور به عقب برگردیم، آموزش و پرورش کودکان را تضعیف کنیم و کمک هزینه‌های بهداشت و سلامت را از مردم نیازمند قطع کنیم. خانواده‌ها را زندانی کنیم و از هم بپاشیم و بار دیگر به دنبال قدرتمندسازی بانک‌های بزرگ  باشیم و بدترین بحران‌های اسکان را به وجود بیاوریم.

وی افزود: برای پیشرفت و ارتقاء خانواده‌هایمان باید با هم متحد شویم. مسئله احزاب چپ و راست نیست بلکه مسئله امروز و فردایی است که ما را متحد کرده و مشکلات را برطرف سازد.

وی در ادامه با انتقاد از دولت جدید آمریکا گفت: رئیس جمهور و دولت و مقامات منتخب دیگر سنا که بیشتر علاقمند حفظ شغل خودشان هستند تا انجام دادن وظایف‌شان باید پاسخگوی اعمال‌شان باشند و من از همین جا آمادگی خود را برای به چالش کشیدن آنان اعلام می‌کنم.

عبود نخستین کاندیدای حزب دموکرات است که حضورش در رقابت‌های انتخاباتی سال آینده را اعلام کرده است.

عبود بنیانگذار موسسه‌ای به نام موسسه جهانی رهبری راه حل گرا، همچنین دریافت کننده جایزه پادشاه لوتر مارتین در تمپه و فینیکس می‌باشد. وی وکیلی است که به مشکلات مربوط به مهاجرت و پناهندگی در ایالت رسیدگی می‌کند.

وی در سال ۲۰۰۳ برای افتتاح دفتر شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در ایالت آریزونا همکاری داشته و مدیر اجرایی منطقه‌ای این شورا در آن زمان بود.

رقبای این نامزد انتخاباتی را کسانی چون جف دویت، خزانه دار ایالتی آریزونا و یک جمهوری‌خواه نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تشکیل می‌دهند که تاکنون در سه دوره مجلس سنا حضور داشته است.