در این آموزش طرز تهیه ژله خرده شیشه سفید را به شما آموزش میدهیم تا با این دسر خوشرنگ و خوش ظاهر سفره های خود را زینت دهید :
مواد لازم برای تهیه ژله خرده شیشه سفید :
پودر ژله در ۴ رنگ و طعم های مختلف : هر کدام یک بسته
شیر سرد : یک لیوان
شیر داغ : یک لیوان
پودر ژلاتین : ۳ قاشق غذاخوری
شیرعسلی : نصف لیوان

ژله-خرده-شیشه

طرزتهیه ژله خرده شیشه سفید:
پودر ژله ها را جداگانه در یک لیوان آب جوش حل کرده و در قالب مناسبی بریزید و آن ها را درون یخچال بگذارید تا کاملا خودشان را بگیرند. زمانی که ژله ها کاملا خودشان را گرفتند آن ها را از قالب جدا کرده و برش های کوچک یک تا دو سانتی بزنید. سعی کنید برش ها یکسان و یک اندازه باشند تا زیبایی خود را از دست ندهند. از قالب های کوچک فانتزی هم می توانید برای برش های ژله استفاده کنید.
سپس خرده ژله ها را در ظرفی بزرگ تر ریخته و همه را با هم مخلوط کنید. بهتر است این خرده ژله را در یخچال بگذارید تا مرحله آخر که نیاز به آن ها بود سپس از یخچال خارج کنید. پودر ژلاتین را با شیر سرد مخلوط کرده و سپس شیر داغ را به آن اضافه کنید تا کاملا پودر ژلاتین حل شود. شیر عسل را نیز به این مخلوط اضافه و هم بزنید و آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. ژله های رنگین کمانی را درون قالب خنک و سرد ریخته و ژله سفید رنگ را بر روی خرده ژله ها بریزید.
قالب را در یخچال به مدت ۱۲ ساعت بگذارید تا کاملا خودش را بگیرد. سپس از قالب جدا کرده و نزدیک به ۱۵ دقیقه آن را در یخچال نگه دارید تا حسابی سفت و گرفته شود. سپس دسر ژله زیبای موزاییکی را برای میهمانان عزیز خود سرو کنید.