طرز تهیه سبزی پلو ماهی هندی

بـانوان ایـرانی: سبزی پلو ماهی هندی یکی از غذاهای مناسب برای فصل گرم تابستان است.

سبزی پلو ماهی هندی یک غذای هندی است و با توجه به اینکه ادویه کمی در آن بکار برده شده است و در ترکیب آن از سبزیجات تازه و ماست استفاده شده است غذایی ضد عطش است.

.

♣ مواد لازم برای پخت سبزی پلو ماهی هندی:

طرز تهیه سبزی پلو ماهی هندی
طرز تهیه سبزی پلو ماهی هندی

♣ آموزش پخت سبزی پلو ماهی هندی:

در مرحله اول ماهی را با یک قاشق غذاخوری روغن ، نمک ، آب لیمو ، زردچوبه  و ادویه گرام ماسالا مخلوط می کنیم. سپس آن را در ظرفی در بسته به مدت ۲ ساعت در یخچال  قرار می دهیم. حال برنج را مثل همیشه  آبکش می کنیم.

در مرحله دوم ماهی ها را در روغن داغ سرخ می کنیم و کنار می گزاریم. حال در روغنی که ماهی ها را سرخ کردیم، سبزی ها را با سیر له شده تفت داده و نمک ، فلفل و ماست را به مواد قبلی  اضافه  می کنیم.

در مرحله سوم در قابلمه ای مناسب کمی روغن ریخته و مقداری برنج را در ته قابلمه می ریزیم. حال از مواد داخل تابه روی برنج ریخته و مخلوط می کنیم.

در مرحله چهارم پیاز داغ را روی برنج ریخته و ماهی را روی آن می گزاریم. سپس زعفرانی را که از قبل دم کرده ایم را روی برنج می ریزیم. حال برنج را به مدت زمان ۴۵ دقیقه دم کنید.

.

♣ طرز تهیه ادویه گرام ماسالای خانگی:

۱ قاشق چایخوری دانه فلفل سیاه ، ۱قاشق چایخوری زیره سیاه ، ۳ عدد هل سبز درسته ، ۱ قاشق چایخوری زیره سبز ،  ۱ قاشق چایخوری فلفل قرمز ، ۱ عدد جوز هندی ، ۲ تا ۳ عدد برگ بو ، ۱ قاشق چایخوری زردچوبه ، ۱ عدد چوب دارچین را با هم آسیاب کرده و مخلوط می کنیم.
.

*ادویه گرام ماسالای را می توانید به صورت آماده از عطاری ها تهیه کنید.

*اگر دوست دارید غذایتان تند باشد در در مرحله دوم پودر فلفل قرمز را به آن اضافه کنید.

.

گردآوری: بخش آشپزی و تغذیه بانوان ایرانی