در این آموزش از بخش آشپزی سایت بانوان ایرانی طرز تهیه غذایی روسی به نام بیف استراگانف را قرار داده ایم . غذایی که با طبع ایرانی ها هم تناسب دارد و میتوانید از

لازم به ذکر است بیف استراگانف غذایی خوشمزه است که به علت داشتن کالری زیاد، باید در خوردن آن مراقب اضافه وزن هم باشیم، زیرا گوشت، سیب‌زمینی و خامه می‌تواند برای بعضی‌ها مشکل‌ساز هم بشود. البته رعایت اعتدال همیشه لازم است.

مواد لازم برای تهیه بیف استراگانف :

گوشت گوساله: ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۳ عدد
سیب‌زمینی: یک کیلو
، قارچ: ۲۰۰ گرم
خامه: ۲۰۰ گرم
آرد: یک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و روغن سرخ‌کردنی به مقدار لازم.

بیف-استراگانف

طرز تهیه بیف استراگانف:

ابتدا پیازها را خلالی خرد کنید و درون روغن سرخ‌کردنی بریزید و کمی تفت دهید. قارچ‌ها را هم بعد از این‌که خوب شستید، حلقه‌حلقه کنید و درون پیازها بریزید. یادتان باشد بعد از اضافه کردن قارچ، حرارت نباید کم باشد. وقتی که آب قارچ‌ها کشیده شد، آرد را اضافه کرده و آن را هم تفت دهید. حالا نصف لیوان آب داخل پیاز و قارچ بریزید و در ظرف را بگذارید تا آرام بجوشد و بپزد.

گوشت را پس از شستن به صورت خلال‌ با بلندی چهار و عرض نیم سانتی‌متر برش دهید. مقداری روغن درون ظرفی ریخته و گوشت‌ها را داخل روغن بریزید و سرخ کنید. باز هم حرارت باید زیاد باشد، اما مرتب گوشت‌ها را بهم بزنید. رنگ گوشت‌ها که عوض شد آن را از روی شعله برداشته و داخل مایه پیاز و قارچ بریزید.

نمک و فلفل یادتان نرود. اگر در این مرحله متوجه شدید گوشت‌ها نپخته، کمی آب درون ظرف بریزید و بگذارید تا چند جوش بزند و گوشت‌ها خوب بپزد. در آخر خامه را اضافه کنید و مخلوط را بهم بزنید. بعد از جوش آمدن، غذای شما آماده است. حالا نوبت سیب‌زمینی‌هاست. سیب‌زمینی را بعد از شستن به صورت خلالی باریک و بلند خرد کنید. آنها را درون آب سرد ریخته و بعد از چند دقیقه در آبکش بریزید و بعد از این‌که آب آنها کشیده شد، روی یک حوله تمیز پهن کنید تا تمام آب آن گرفته شود. حالا در ظرفی روغن بریزید و بگذارید تا داغ شود. بعد سیب‌زمینی‌ها را در چند مرحله درون روغن سرخ کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله هم نباید حرارت کم باشد. وقتی که سیب‌زمینی را در روغن ریختید آنها را بهم نزنید زیرا این کار باعث له‌شدن سیب‌زمینی‌ها می‌شود. سیب‌زمینی‌ها که سرخ شد غذا را در ظرفی بریزید و سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده را اطراف و روی آن ریخته و سرو کنید.