ضد عفونی کردن سبزیجات با محلول خانگی!

بـانوان ایـرانی: سبزیجات و میوه ها در تابستان به دلیل آلودگی هایی که دارند باید قبل از مصرف به صورت صحیح ضدعفونی بشوند.پیشنهاد می شود به جای استفاده از محلول های ضدعفونی کننده شیمیایی از محلول خانگی برای ضدعفونی کردن سبزیجات استفاده کنید.

سبزیجات و میوه‌های ارگانیک به دلیل اینکه به آفت کش و مواد شیمیایی آلوده هستند نیاز شدیدی به تمیز شدن دارند پس اشتباه بزرگی است اگر بخواهیم آنها را ضد عفونی نکنیم.

تمیز کردن سبزیجات و میوه ها به کمک ترکیبی از جوش شیرین بسیار کاربردیست . جوش شیرین یا بی‌ کربنات سدیم یک ماده طبیعی است که به راحتی قابل تهیه و استفاده است. نکته ای مهم در مورد جوش شیرین این است که می توان از آن به عنوان یک آفت کش زیستی نام برد، پس با جوش شیرین می توانیم انواع ویروس ، قارچ و باکتری ها را از بین ببریم.

*طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده
خیلی راحت می توانید این محلول را تهیه کنید، به این صورت که چند قاشق جوش شیرین را داخل یک فنجان آب می ریزیم و خوب هم می زنیم تا محلول بدست آمده کمی چسبناک بشود. حال این ترکیب را داخل یک ظرف یا اسپری می ریزیم و با یک برس به سبزیجات و میوه ها می کشیم.
*فراموش نکنید که بعد از استفاده از جوش شیرین حتما سبزیجات و میوه ها را با آب کاملا بشویید تا اثری از جوش شیرین بر رویشان باقی نماند.

.

گردآوری: بخش خانه و خانه داری بانوان ایرانی