به گزارش سایت بانوان ایرانی مسابقات شطرنج بخش بلیتس (برق آسا) مسابقات قهرمانی مدارس آسیا امروز در ۹ دور رقابت فشرده به میزبانی استان تهران به پایان رسید.

در پایان این بخش از مسابقات شطرنج  تیم ایران با ۴ مدال طلا، ۶ نقره و ۶ برنز به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. ازبکستان هم با ۴ مدال در جایگاه دوم ایستاد و فیلیپین با ۳ مدال در جایگاه سوم جدول قرار گرفت.

ایران پیش از این در شطرنج بخش سریع نیز به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده بود.

شطرنج-یانوان

نتایج در رده‌های مختلف رقابت بخش برق آسا به‌صورت زیر به دست آمد :

در بخش آزاد زیر ۷ سال:
گنگ چینی با ۷٫۵ امتیاز اول شد، اوازخانف ازبکستانی و تنبلد مغولستانی با ۷ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

در رده زیر ۷ سال دختران:
خامداموای ازبکستانی با کسب هر ۹ امتیاز ممکن قهرمان شد، سدتیای مغولستانی و والیوای ازبکستانی با ۷ امتیاز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

رده سنی زیر ۹ سال آزاد:
سیدارث سنگاپوری در جایگاه نخست قرار گرفت و نجاتی‌پور و تسلیمی با ۷ امتیاز دوم و سوم شدند.

رده سنی زیر ۹ سال دختران:
پالی سریلانکایی با ۸ امتیاز اول شد، شهرادوای ترکمنستانی با ۷ امتیاز نایب قهرمان شد و اکوراتیای سریلانکایی با ۶ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در رده سنی زیر ۱۱ سال آزاد:
بردیا دانشور ، امیرعلی مقصودلو از ایران و سیدانث هندی با ۷٫۵ امتیاز در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

بخش دختران زیر ۱۱ سال دختران:
شهرادوای قزاقستانی با ۷ امتیاز قهرمان شد، میرلانکیزی قزاقستانی هم امتیاز با شهرادوا نایب قهرمان شد و زهرا حیدری با ۶٫۵ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در رده سنی زیر ۱۳ سال بخش آزاد:
کویزن فیلیپینی با ۷٫۵ امتیاز قهرمان شد، تیلاکارتنه سریلانکایی و آراد نظری با ۷ امتیازبه ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش دختران زیر ۱۳ سال:
صبا جلالی و آناهیتا زاهدی‌فر شطرنج‌بازان ایران با ۷ امتیاز به ترتیب اول و دوم شدند و پریما جلالی با ۶٫۵ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

رده سنی زیر ۱۵ سال آزاد:
وحیدف ازبکستانی با ۷ امتیاز قهرمان شد. محمد ترشیزی با همین امتیاز وحیدف نایب قهرمان شد و آرمان پورقنبرزاد با ۶٫۵ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در بخش دختران زیر ۱۵ سال:
صدیقه کلانتری با ۸ امتیاز قهرمان شد . مردیدوی فیلیپینی با ۷ امتیاز نایب قهرمان و نمیندالای مغولستانی با ۶ امتیاز در سوم قرار گرفتند.

در رده زیر ۱۷ سال آزاد:
محمد امین مولایی و آریا امیدی هر دو با ۷ امتیازی به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم قرار گرفتند و علی راستبد با ۶٫۵ امتیاز سوم شد

در بخش دختران زیر ۱۷ سال:
نماینده فیلیپین با ۸ امتیاز موفق به کسب مقام قهرمانی شد. مبینا علی‌نسب ۸٫۵ امتیاز به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد و اردنهلاگ مغلوستانی با ۶٫۵ سوم شد.