سینه-زنان

شل شدن و پایین آمدن سینه ها در زنان از مشکلات رایج است که عواملی چون بالا رفتن سن, کم کردن وزن, زایمان و شیر دادن  باعث شل شدن و پایین آمدن سینه ها میشوند .

البته جای نگرانی نیست و با روشها مختلفی میتوان به سفت کردن و بالا بردن سینه ها کمک کرد . ما در این مطلب ورزش های مناسب برای اینکار را توضیح میدهیم :

برای تمرینات سینه به دو عدد دمبل احتیاج دارید که وزن آنها بستگی به قدرت و توانایی شما دارد اگر دمبل ندارید میتوانید از دو عدد بطری پر از آب استفاده کنید پس می بینید که هیچ دلیل و بهانه ای برای انجام ندادن تمرینات ندارید .

۱- روی زمین یا نیمکت در حالی که زانوها خم است دراز بکشید. دمبل ها را درست روی سینه نگه دارید و آنها را بالا ببرید. سپس دنبل ها را پایین بیاورید و این کار را همین طور تکرار کنید. مواظب باشید که دست ها کاملأ موازی یکدیگر باشند و همچنین دمبل ها را درست بشکل تصویر بدست بگیرید, یعنی قسمت گرد دمبل ها در طرفین باشند نه روبروی صورت شما.
پرس-سینه-تخت
۲- در حرکت دوم پشت نیمکت را در حالت ۴۵ یا ۳۰ درجه قرار دهید و همان حرکات ورزشی شماره یک را انجام دهید. اگر از این نیمکت های ورزشی ندارید میتوانید با کمک چند متکای سفت این شیب را بوجود آورید.
پرس-سینه-شیبدار
۳- در حرکت سوم دوباره روی زمین با زانوهای خم دراز بکشید و دمبل ها را در حالیکه قسمت گرد آنها بطرف شماست بروی سینه بالا برده و پایین بیاورید و در تمام طول این تمرین ها مواضب باشید که دست های شما کاملأ موازی هم حرکت کنند.
سفت-کردن-سینه
۴- در حرکت چهارم دوباره پشت تان را در شیب ۳۰ تا ۴۵ درجه قرار دهید و در حالیکه گردی سر دمبل ها بطرف صورت تان است آنها را بالا و پایین ببرید.
ورزش-سفت-کردن-سینه