یکی از کارهای دشوار و نگران کننده شستن لباسهای اپل دار است چون در ماشین لباس شویی اپل های آن  از بین می رود . حال برای شستن این لباسها چه کاری باید انجام دهیم ؟

شستن-لباس

اول این که اپل‌ها را به جای این که به لباس بدوزید آنها را با سنجاق وصل و هنگام شستشو بازشان کنید.

 

شما می‌توانید از چسب‌هایی شبیه چسب‌های کار شده روی کفش‌های کتانی هم برای نصب اپل روی لباس استفاده کنید و موقع شستن لباسهای اپل دار آنها را براحتی جدا کنید، اما اگر نمی‌خواهید از این دو روش استفاده کنید هنگام شستشو اپل‌ها را درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و محکم گره بزنید سپس آن را درون ماشین لباسشویی قرار دهید.

 

پاک‌کردن لکه‌ها

اگر لکه چسب روی فرش محبوب شما افتاده، نگران نباشید، چون می‌توانید پس از خشک شدن آن را به آسانی با نوک یک چاقو یا قیچی در نهایت دقت و ظرافت از فرش جدا کنید. توجه داشته باشید که قیچی یا چاقو را هر چقدر افقی‌تر بگیرید، نتیجه بهتری به دست می‌آید‌، اما اگر لکه خون روی لباس یا پارچه مورد علاقه‌تان افتاده با استفاده از چند روش آن را نیز می‌توانید از بین ببرید. سطح لکه را با آب سرد خیس کنید.

 

سپس محلولی از آب و پودر لباسشویی درست کنید و پارچه لک‌دار را درون آن فرو ببرید. آب پارچه را بخوبی بگیرید، اگر هنوز لکه باقی است، سعی کنید محلولی از پودر شوینده و آمونیاک تهیه و لکه را در آن بشویید و در آخر پارچه را کاملا آبکشی کنید.

 

روش دیگر برای پاک کردن لکه خون به این صورت است که در یک سطل آب یک مشت نمک بریزید و پارچه لکه ‌دار را به مدت ۱۵ دقیقه درون آن خیس کنید و سپس آن را درون پودر شوینده آنزیم‌دار فرو ببرید. البته در این مرحله به جنس لباس دقت کنید و هرگز پارچه ابریشمی و پشمی را در شوینده‌های آنزیم‌دار فرو نبرید.