ntyr__1465192071_31246
در دوران قاعدگی بدن دچار تغییرات زیادی خواهد شد.تغییراتی در صورت همچون زردی پوست جوش‌زدن و چشمان پف‌کرده گرفته تا رنگ‌پریدگی و تیرگی دور چشم از تاثیرات قاعدگی می باشد.ممکن است حال و اوضاعتان عالی نباشد، اما حداقل ظاهری خوب که می‌توانید داشته باشید!به غیر از بدن‌درد، نفخ و خستگی دوران قبل از قاعدگی باید به‌هم‌ریختگی‌های ظاهری را در دوران قاعدگی تحمل کرد.چند راهکار تخصصی و لازم به شما معرفی کرده‌ایم که حتما در این راه به آنها نیاز دارید.

 علل پف چشم در دوران قاعدگی

جمع شدن مایعات در بدن دردوران قاعدگی، ممکن است تورم را ایجاد کند. این یعنی زیر چشمان شما هم پف خواهد کرد.این امر در زیبای شما بسیار تاثیر گذار است ، ولی نگران نشوید چون راه‌حل متخصصان اینجاست. از پمادهای مخصوص چشم که کافئین دارند استفاده کنید. این پمادها رگ‌های خونی را تنگ می‌کنند و مایعات اضافی را از بین می‌برند و به جز اینکه پف چشم را کم می‌کنند، پوست را همسان می‌کنند و جلوی چین و چروک را می‌گیرند. البته خنک نگه‌داشتن محصولات پوستی که از آنها استفاده می‌کنید هم، همیشه برای کم کردن پف پوست کارساز است.

علل پوست چرب در دوران قاعدگی

تغییرات هورمون‌ها قبل از قاعدگی، باعث می‌شود غده‌های چربی فعالیت زیادی داشته باشند. بنا‌بر‌گفته‌های دکتر جاشوآ زایکنر که استادیار درماتولوژی دانشکده پزشکی ایکان است، اگر در میان دوره‌ای که برای برنامه مراقبت از پوستتان در نظر گرفته‌اید تنظیمات لازم را انجام دهید، می‌توانید این براقی را مهار کنید. استفاده از پاک‌کننده‌هایی که ۲ درصد سالیسیلیک‌اسید دارند بسیار موثر است، چون باعث از بین رفتن چربی اضافی و سلول‌های مرده‌ای می‌شوند که منافذ پوستتان را می‌بندند.

علل جوش و لکه در دوران قاعدگی

چربی اضافی در دوران بارداری باعث بروز جوش هم می‌شود. متخصصان می‌گویند: می‌توانید روی نواحی‌ای که مستعد این جوش‌ها هستند، مثل دور دهان، پماد بنزوییل پراکسید بزنید و از شکل گرفتن آنها جلوگیری کنید. از مرطوب‌کننده‌های غیرمعطر به‌عنوان لایه زیرسازی آرایش‌تان استفاده کنید، چون عطر می‌تواند پوست شما را که در این دوره مستعد جوش است، اذیت و مشکلات آن را تشدید کند. همچنین می‌توانید از یک سرم ترمیم‌کننده و آبرسان استفاده کنید.

علل تیرگی دور چشم در دوران قاعدگی

استفاده از کرم های حاوی آنتی اکسیدان در دور چشم‌های این کمک را می کند تا لااقل خودتان خسته به نظر نرسید. متخصصان می‌گویند: آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین‌C پوستتان را روشن‌تر می‌کنند، ورم آن را می‌خوابانند و کلاژن‌های سالم را وارد عمل می‌کنند. اگر برای مهار کردن تیرگی به سلاح قدرتمندتری نیاز دارید، کانسیلر مخصوص به خودتان را با کرم‌پودر ترکیب کنید. این حداکثر پوششی است که می‌توانید از یک کانسیلر بگیرید و باید حواستان باشد که مقدار خیلی کمی از این ترکیب استفاده کنید.تا به پوست دور چشم تان آسیب نرسد.

علل زردی و رنگ‌پریدگی در دوران قاعدگی

بیشتر خانم‌ها با صورتی بیرنگ و پوستی زرد در دوران پریود آشنا هستند.کم‌خونی علل مهم این رنگ پریدگی در اغلب خانم‌های جوان به شمار می آید، مخصوصا اگر پریودشان سنگین و شدید باشد. پس باید از داشتن رژیم غذایی متناسب اطمینان حاصل کنند و مواد غذایی‌ای که میزان آهن بالایی دارد را استفاده کرده اید و قرص‌های حاوی آهن (البته با نظر پزشک) مصرف کنید.

اگر رنگ‌پریده هستید ویا احساس، ضعف دارید یا حس می‌کنید تارهای مویتان در این دوره- یا کلا طی مرور زمان- نازک‌تر می‌شوند، حتما با پزشک مراقبت‌های اولیه‌تان ملاقات کنید. برای رفع این مشکل می‌توانید با استفاده از یک پماد ویتامینC به پوستتان آبرسانی و خونرسانی طبیعی کنید. در مرحله بعدی، از کرم‌پودری استفاده کنید که رنگ خنثی و زیبایی داشته باشد و برای اضافه‌کردن رنگ‌های دیگر پایه خوبی محسوب ‌شود.