انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، با جمعی از بانوان جانباز هشت سال دفاع مقدس دیدار و گفت وگو کرد.

بانوان جانباز

همزمان با ایام شعبانیه و سالروز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با جمعی از بانوان جانبازِ هشت سال دفاع مقدس به صورت حضوری و با تعدادی از این بانوان جانباز در استان‌های دیگر همزمان و برخط گفت وگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

خزعلی، با اشاره به خصوصیت والای حضرت ابوالفضل (ع)، گفت: شجاعت، وفاداری، ایثار و ترجیح دیگران بر خود از نمادهای بارز حضرت عباس (ع) به شمار می‌رود؛ بزرگمردی که ادب و حیای ایشان نشان دهنده ویژگی‌های منحصر به فرد آن حضرت (ع) است. همینطور سخن‌وری این امام همام در اشعاری که برجای مانده همه نشان‌دهنده و توصیف کننده یک جانباز حقیقی است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه جانبازان الگویی برای همه ملت ایران هستند، تصریح کرد: مجاهدت و ایثارگری جانبازان کمتر از شهدا نیست و منتسبین آنها نیز به طور قطع در اجر ایثارگری جانبازان شریک هستند.

دکتر انسیه خزعلی، با برشمردن شاخصه‌ها و ویژگی‌های ممتاز جانبازان، گفت: یکی از آن ویژگی‌ها صبر و استقامت در برابر مشکلات جسمی و روحی است که برای جانبازان، خانواده‌هایشان و پرستاران آنها یک توفیق الهی به‌شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: شهدا در مقطعی مقاومت را به اوج رساندند اما شما جانبازان و ایثارگران این راه را به صورت مستمر ادامه دادید و در زندگی به نمایش گذاشتید.

دکتر انسیه خزعلی، در این دیدار که در فضایی صمیمی و معنوی انجام شد، خطاب به بانوان جانباز، گفت: معاونت زنان و خانواده به وجود جانبازان افتخار می‌کند و تلاش دارد تا پیام و درخواست شما عزیزان را به گوش مسئولان در بخش‌های مختلف برساند و پیگیر می‌شویم تا آنجایی که در توان و حوزه وظایف معاونت است بتوانیم درصدی از مطالبات شما را محقق سازیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده؛ با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور را مدیون ایثارگری جانبازان هستیم، خاطر نشان کرد: باید بر اساس کارهای ستادی و برنامه‌ریزی صحیح اقداماتی در جهت تسهیل امور جانبازان و ایثارگران صورت بگیرد که این خواسته دولت هم هست. امیدواریم خدای متعال توفیق دهد که قدردان شهدا، جانبازان و ایثارگران باشیم.