خودارضایی

خود ارضایی چیست؟

مهمترین عوارض خود ارضایی (استشهاء) در دختران

آنورگاسمی یکی از مهمترین عوارض خود ارضایی در دختران است و ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما درآینده رضایتمندی جنسی درزندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.
خودارضایی در میان دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که صدمه چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند اما زمانی که خودارضایی با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه تناسلی دختران وارد نماید.
در برخی موارد خودارضایی در دختران با تخیلات جنسی، دیدن تصاویر و فیلم صورت می گیرد که فرد با دیدن این تصاویر به هیجان می رسد و در این صورت آسیبی به دستگاه تناسلی وی وارد نمی شود

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا خودارضایی از لحاظ شرعی و بهداشتی نفی شده است؟
دختران و پسران با بلوغ دچار تغییرات هورمونی و جسمانی می شوند و در دوره ای قرار می گیرند که نیازهای جنسی آنها شعله ور شده و راهی برای ارضاء ندارند و ممکن است به سمت خودارضایی کشیده شوند اما همانطوری که می دانید ازدواج تنها راه صحیح ارضای افراد است و ما رفتارهای پرخطر جنسی را نهی می کنیم و بایستی به مقتضای سن و رشد و نیازهای فکری ازدواج به موقع صورت گیرد چرا که نیازهای جنسی یک روند فیزیولوژیک دارد و باید طی شود و افرادی که از لحاظ شرعی مقیدند نیازهای جنسی خود را در جاده صحیح خود قرار دهند بایستی ازدواج کنند.
عوارض خود ارضایی در دختران بسیار زیاد است و در صورتی که به صورت رفتار روزمره درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی ، روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.
یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند بنابراین باید گفت ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.
از جمله راه های پیشنهادی به جوانان پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات ، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.»

================================================== ====

عوارض خود ارضایی

 از نظر علم پزشکی عوارض خود ارضایی چیست؟
برخی از همراهان سایت بانوان ایرانی  می گویند فلان پزشک گفته است «استمناء هیچ ضرری ندارد و از نظر پزشکی عارضه ای برای آن یافت نشده است.»

در جواب این عزیزان باید گفت:
اولا: بر فرض که علم پزشکی هنوز برای خود ارضایی عوارضی پیدا نکرده باشد اما این دلیل بر این نیست که هیچ عارضه ای ندارد! به عبارت دیگر طبق ادعای این افراد، علم جدید نمی گوید «خودارضایی، عارضه ای ندارد» بلکه می گوید «هنوز عارضه ای برای آن یافت نشده است» بسیاری از احکام اسلام هست که تا مدتها علم پزشکی در مورد آن شک داشته است اما با گذر زمان، به حقانیت آن پی برده است. جالب است که بدانید خود دانشمندان علم پزشکی هیچگاه ادعا نمی کنند که آنچه می گویند کامل است بلکه می گویند آنچه تا کنون به آن دست یافته ایم را می گوییم فلذا ممکن است در تحقیقات بعدی به نتیجه ای بر خلاف نتیجه ی فعلی برسیم!
ثانیا: جزء قطعیات علم پزشکی است که اگر کسی به صورت افراطی خود ارضایی کند حتما دچار عوارض جبران ناپذیری می شود
متاسفانه بسیاری از افراد در ابتدا با خود می گویند: «درست است که اگر کسی خیلی زیاد دچار خود ارضایی شود برایش عوارض دارد اما من این کار را زیاد انجام نخواهم داد بلکه فقط بعضی اوقات آنهم برای تخلیه فشار جنسی انجام می دهم پس استمنا برای من ضرری ایجاد نمی کند و جای نگرانی نیست!»
اما باید به این دوستان گفت که بر فرض، اگر کم انجام دادن استمنا ضرر نداشته باشد آیا کسی می تواند تضمین کند بعد از مدتی دچار افراط در خود ارضایی نشود؟!
آیا فکر نمی کنید که شما هم کم کم و به صورت ناخواسته معتاد به این کار شده و بعد از گذشت چند سال ناگهان ببینید که شما هم جزء افرادی شده اید که به صورت افراطی استمنا می کنید؟!!
اگر از کسانی که دچار زیاده روی در استمنا شده اند بپرسید که «آیا شما در ابتدا می خواستید به این وضع دچار بشوید؟» قطعا جواب آنها این خواهد بود که «نه! ما در ابتدا تصمیم قطعی داشتیم که فقط بعضی اوقات آنهم به صورت تفریحی این کار را انجام دهیم اما بعد از چند سال ناگهان دیدیم کار از کار گذشته است!! و هر روز حداقل یک یا دو بار استمنا می کنیم!»
به عنوان مثال می توان اعتیاد به استمنا را به اعتیاد به مواد مخدر تشبیه کرد اگر شما از یکی از افرادی که شدیدا دچار اعتیاد به مواد شده بپرسید او هم قطعا خواهد گفت در ابتدا فقط می خواسته به صورت تفریحی از مواد استفاده کند ولی کم کم و بدون اینکه خودش بفهمد میزان موادش زیاد شده و بالاخره بعد از چند سال دچار این مشکل شده است.
آری در ابتدای کار شما می گویید هر ماه فقط یک بار استمنا می کنید بعد از چند وقت، می بینید که هر ماه دو بار استمنا می کنید!!! بعد از گذشت چند وقت دیگرمی بینید هفته ای سه بار استمنا می کنید و … در آخر متوجه می شوید که شما اعتیاد شدید و زیاد به استمنا پیدا کرده اید!!!
در یک کلام، استمنا حتی به صورت کم، مانند لبه پرتگاهی است که خیلی از افراد نتوانسته اند خود را نگه دارند و بعد از مدتی به درون آن سقوط کرده و به صورت یک اعتیاد روزانه برای آنها در آمده است!! بهترین راه حل آن است که لبه این پرتگاه نایستیم و استمنا را حتی به صورت کم انجام ندهیم!
تفاوت خود‌ ارضایی با ارضای طبیعى
باید گفت که، خود‌‌ تحریکی افزون بر ضررهای متعددی که دارد، تفاوت عمده‌ای با ارضای غریزه جنسی از راه طبیعی و ازدواج دارد. هنگامی که ارضای غریزه جنسی از راه طبیعی و ازدواج صورت می‌گیرد، فرد از طریق مشاهده، لمس و سایر حواس، مرکز تحریکات جنسی را در مغز، بر می‌انگیزاند و از جهت فیزیولوژى، تأثیراتی از چشم، لمس و… به مراکز مغزی منتقل می‌‌شود و سپس انعکاسات جنسی پدید می‌آید و در نهایت، عمل جنسی به صورت طبیعی انجام می‌گیرد.
اما در «خودْ تحریکی» قضیه کاملا بر عکس است و این راه دگرگون می‌شود و تخیل و تصور مَناظر خاص و لمس موضعى، جانشین عوامل و تحریک طبیعی می‌شود و به این طریق، یک سیستم انعکاسی انحرافی بر مدار جنسی ایجاد می‌شود. به تعبیر دیگر در خود ارضایی با هر بار دفع منى، انسان از دو جهت جسمی و روانی در معرض تخلیه و کاهش نیرو قرار می‌گیرد که در جریان روابط زناشویى، این تخلیه و کاهش قوای روحی با توجه و القائات روانی فرد مقابل، جبران می‌شود.
هنگامی که عمل «خودْ تحریکی» تکرار شود و «انعکاس انحرافی» در وجود جوان تثبیت شود، سبب می‌شود که هنگام لزوم نتواند عمل جنسی را به طور طبیعی انجام دهد؛ زیرا سیستم طبیعی راه ارضای غریزه جنسی در او مختل می‌شود و به همین دلیل، خود را در کامیابی هنگام ازدواج، ناتوان می‌بیند. باید گفت که، «خود‌‌تحریکی» افزون بر ضررهای متعددی که دارد، تفاوت عمده‌ای با ارضای غریزه جنسی از راه طبیعی و ازدواج دارد

ضررهای خودارضایی

عوارض بسیار شدید و خطرناک خود ارضایی:
افسردگی به میزان بالا
شادی و عشق کمتر
از بین رفتن زیبایی
از بین رفتن براقیت و زیبایی چشم ها
به هم خوردن تناسب اندام و زشتی هیکل
ریزش موهای سر
ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی و..
دفع بی اختیار منی
بی اختیاری ادرار
بی اختیاری در کنترل منی
ضعف در قوای جسمی و جنسی
سرطان پروستات
سرطان پستان
ضعف در بینایی و شنوایی همچون شنیدن صدای وزوز در گوش
مریض شدن پی در پی
کم شدن حافظه و قدرت یادگیری
ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل
بی حالی و ضعف همیشگی
اینها فقط موارد کمی از عوارض خود ارضایی می باشد