خارج شدن نخ از چشمان در اصلاندوز استان اردبیل خبری است که در فضای مجازی منتشر شده است این خبر کوتاه اما غیر قابل باوری که از دیروز  شد و در صدر اخبارها در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.یکی از شبکه های خبری در استان اردبیل ۱۶ خرداد ماه خبری را با مستندات عکس و فیلم روی صفحه برد این خبر که لرزه به تن بسیاری از مخاطبان انداخت و در صفحات مجازی بارها و بارها دیده شد.

خارج شدن نخ از چشمان زن اردبیلی /عکس
حتی شنیدن این موضوع موجب می‌شد که مخاطبان به سایت‌های مختلف مراجعه کنند تا فیلم زنی که چشم راستش نخ تولید می کند را ببینند.در این خبر به دلیل مستنداتی که ضمیمه شده است مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و بسیاری بارها و بارها ماجرای این زن را مرور کرده و از خود پرسیده‌اند آیا چنین چیزی امکان دارد.طبق اظهارات این زن و خانواده اش این فرد حدود ۲۵ روز است با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و بعد از تحمل سردردهای طولانی مدت از چشم راست خود نخ بیرون می‌کشد.

جزییات ماجرا

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که در ابتدا طرف راست چشمم خارش شدید داشته و  احساس کردم خاک تو چشمم فرو رفته اما کم کم با درد بسیار شدید از ناحیه راست سر مواجه شدم. پس از درد شدید یک نوع علف خشکیده (قیلپین) به مدت ۵ روز از چشم راستم بیرون می آمد و بعد از آن تاکنون شاهد خروج انواع نخ از این چشمم هستم.خانواده نگران سامیه را به نزد پزشک می‌برند اما جالب آن که بر اساس اظهارات خانواده وی به محض خروج از روستا تولید نخ متوقف می‌شود.
به محض درج این خبر نه تنها هیچ نهادی صحت و سقم این خبر را تایید نکرده بلکه، روز بعد تکذیبیه‌ای از یک متخصص چشم دریافت می‌کند.در این خبر با عنوان «بیرون آمدن نخ به جای اشک، نمی تواند صحت داشته باشد/ نخ در چشمان این زن، جاسازی شده است» تمامی اظهارات تکذیب شده و تمامی این موضوع یک اقدام نمادین و نمایشی برای جلب توجه عنوان شده است.در خبر اصلی اشاره شده است که خانواده این زن از مسئولان استمداد کمک کرده اند اما چشم پزشکی که این اقدام را نمایشی خوانده حتی حاضر نشده است خود را معرفی کند.

همسر سامیه در مصاحبه ای گفت: کسی از همسرش حمایت نمی‌کند و مراجعه به متخصصان نیازمند پرداخت هزینه است اما مسئله این است که بلافاصله بعد از درج این خبر به جای بررسی دقیق و فنی آن به مانند روال همیشه مسئولان و کارشناسان به تکذیب از اساس یک موضوع پرداخته و مسئولیت را برای خود تمام شده می‌دانند.

دعوت از این بانو جهت معاینه تخصصی

فرهاد پورفرضی با تاکید به اینکه این پدیده مغایر با یافته‌های علمی است، تصریح کرد: با این وجود برای اینکه ادعای این خانم بررسی شود گروه چشم دانشگاه در نظر دارد ظهر امروز نسبت به معاینه تخصصی اقدام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:تولید موادی مصنوعی و زاید توسط بدن انسان را مغایر با یافته‌های علمی خواند و تاکید کر بارها ادعاهای این چنینی از جمله بیرون آمدن شیشه از بدن مطرح شده اما بعد از بررسی دقیق مشخص شده است که این کار تعمدی بوده و خود فرد اقدام به جاسازی کرده است. ما حتی وسیله ایاب و ذهاب برای این خانم و خانواده وی هماهنگ کردیم تا در اردبیل حاضر شوند و مورد معاینه قرار گیرند.

به گفته پورفرضی با بررسی دقیق و استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.پورفرضی در عین حال به نکته قابل توجهی نیز اشاره کرد که خود می تواند پرده از راز این زن بردارد.این خانم ادعا دارد که نخ فقط در منزل وی از چشم خارج می‌شود و خارج از منزل خروج نخ از چشمانش متوقف می‌شود.

وی افزود: نمی‌توان دستگاه‌های پیشرفته را به محل سکونت این خانم برد،افزود ما منتظر هستیم که خانواده این زن به اردبیل بیایند تا برای بررسی و معاینات تخصصی هر چه بیشتر اقدام شود.هر چند گروه چشم دانشگاه صحیح بودن این قضیه را دور از ذهن خواندند اما تنها بعد از معاینه تخصصی می‌توان ادعای این بانوی اصلاندوزی را رد و یا تائید کرد.