“همایش جنسیت و خانواده در دیدگاه علامه طباطبایی” در پنجم اسفند ماه امسال  در قم برگزار خواهدشد.

هدف از اجرای این همایش آگاهی از بستر تاریخی در شکل‌گیری نظریات علامه طباطبایی، فهم گفتمان ایشان در حوزه جنسیت، تحلیل نقاط قوت و ضعف ایشان، اجازه فضای نقد توسط اندیشمندان و باز کردن فضا بر اساس تحقیقات نگری علامه طباطبایی می‌باشد و این همایش می کوشدتا بتواند رویکرد جدیدی در حوزه جنسیت و گامی به جلو باشد.

علامه-طباطبایی

علامه طباطبایی یکی از ارائه‌دهندگان دستگاه‌ها و مباحث منظم در جنسیت هستند. مطالعه نظرات علامه طباطبایی در کتاب المیزان و در تفسیر سوره‌های بقره و نساء نشان می‌دهد که ایشان از فضای گفتمانی آگاه بوده‌اند و با این آگاهی دیدگاه‌های خود را مطرح و تبیین کردند.

تا قبل از برگزاری همایش انجام مصاحبه علمی و تخصصی ، برگزاری نشست‌های مسئله شناسی در موضوع جنسیت، برگزاری نشست نقد علامه پژوهان و المیزان پژوهان، تبیین دیدگاه‌ها و فرمایشات علامه طباطبایی در حوزه جنسیت و سفارش مقاله در مورد جنسیت انجام خواهد شد .

محورهای مقالات همایش مبانی الهی در مسئله جنسیت، تبیین مواجه علامه طباطبایی با فضای عمومی و نخبگانی، روش‌شناسی علامه طباطبایی در مسائل جنسیتی و خانواده، دیدگاه‌های اجتماعی و علامه و دیگران از می‌باشد.

همچنین عد از برگزاری همایش در صورت وارد شدن مقالات خوب و استخوان‌دار کتابی شامل فرا تحلیل در حوزه جنسیت بر اساس محتوا و به‌عنوان نتیجه علمی همایش ارائه خواهد شد.

لازم بذکر است فعالان این عرصه می توانند مقالات خود را به سایت مرکز تحقیقات  زن و خانواده به نشانی www.wrc.ir و یا از طریق پست الکترونیکی allameh@wrc.ir ارسال کنند.

همچنین آدرس دبیرخانه در قم-خیابان جمهوری-میدان سپاه به سمت راه‌آهن –مرکز تحقیقات زن و خانواده می باشد که آماده دریافت مقالات می باشد.