توران میر هادی  از پیشگامان آموزش و پرورش مدرن در ایران و پیشکسوت ادبیات کودک در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت .

%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c

توران میر هادی از پیشکسوتان عرصه آموزش و پرورش و ادبیات کودک، بعد از مدتی که بر اثر سکته مغزی به کما فرو رفته بود، عصر امروز (سه‌شنبه ۱۸ آبان) از دنیا رفت.

میرهادی استاد ادبیات کودکان، نویسنده و کارشناس علم تربیت و آموزش، بیش از ۶۰ سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ و ادبیات کودکان چهره‌ای تاثیر گذار بود.

او یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک به شمار می‌آمد و از سال ۱۳۵۸ تا کنون نیز سرپرستی تدوین و تالیف «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» را برعهده داشت.

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت توران میر هادی پیام تسلیتی صادر کرد . متن این پیام به شرح زیر است:

درگذشت شخصیت ماندگار عرصه فرهنگ و پیشکسوت حوزه ادبیات کودک و آموزش و پرورش ایران، بانوی سختکوش، مرحومه توران میرهادی موجب تألم و تأسف عمیق شد. آن فقیده سعیده، در طول عمر پربار خویش، بیش از شش دهه در راه خدمت به فرهنگ این مرز و بوم، به‌ویژه در عرصه‌های تعلیم و تربیت و ادبیات کودک و تألیف آثار مکتوب از عمق جان کوشید و از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. آثار و خدمات زنده‌یاد میرهادی آنچنان پرمعنا و ژرف و اثرگذار بود که هر یک به سرمایه‌ای بی‌بدیل و مانا و تجربه‌ای ارزشمند و آموزنده تبدیل شد. تأسیس «مدرسه فرهاد» با روش تربیتی نوین، بنیانگذاری شورای کتاب کودک و فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان که همگی با همراهی و مشارکت جمع ارزشمندی از فرهیختگان معاصر تحقق یافت ازجمله نقاط برجسته کارنامه درخشان آن مرحومه است. باور عمیق زنده‌یاد میرهادی به نقش آموزش و تربیت از عنفوان کودکی در نهادینه شدن فضایل و ارزش‌های انسانی به عنوان یک باور درونی و همچنین اعتقاد به خرد جمعی و کار گروهی، رمز موفقیت و ماندگاری خدمات آن بانوی ارجمند است. اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این سرمایه کم‌نظیر فرهنگی به اصحاب دانش و فرهنگ و عموم هموطنان، از خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم ایشان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم میرهادی به زودی اعلام می‌شود.