اکرم عبدالملکی اولین بانوی محجبه ایرانی است که در مسابقات داخل قفس ( MMA ) حضور داشته است. او متولد آذر ماه سال ۱۳۶۳ و اصالتا اهل کرمانشاه است. ۲۲ دوره قهرمان کیک بوکسینگ و موی تای کشور را در اختیار دارد. وی همچنین برای مدتی عضو تیم ملی راگبی زنان ایران بوده است.

اکرم عبدالملکی اولین زن ایرانی است که سال ۲۰۱۴ با حجاب در مسابقات حرفه‌ای MMA سازمان armfc وارد قفس شد و سه راند متوالی را جانانه جنگید و نهایتا زیر دست و پای حریف قدرتمند و بیرحم خود معنای واقعی شکست را چشید. او کاپ بهترین مبارز را در این مسابقات در همان سال بدست آورد. این ورزشکار ۳۳ ساله به گفته خودش قصد داشته با حضور در این مسابقات به همگان بفهماند زن ایرانی چیزی از مردان کم ندارد و می‌تواند مرتفع ترین قله‌ها را فتح کند.قهرمانی در مسابقات جهانی جام ساکا شوبلی گرجستان در سال ۲۰۱۰، قهرمان اورینتال آسیا در سال ۲۰۱۰، قهرمانی کیک بوکسینگ جهانی در سال ۲۰۱۱ به میزبانی ترکیه، قهرمانی فستیوال هنرهای رزمی در سال ۲۰۱۲ از افتخارات بانوی رزمی‌کار ایرانی است.

Untitled_1_8__1464417039_42985

چندی پیش فیلمی از مسابقات دو خواهر ایرانی ( تینا و آرینا مافی ) در مسابقات داخل قفس MMA ارمنستان در فضای مجازی منتشر شد با اینکه این دو خواهر با حجاب در این مسابقات حاضر بودند اما برخی از مسئولان در خصوص حضور دختران نوجوان ایرانی در مسابقاتی این چنینی و کتک خوردن آنها اعتراض کردند. جالب است پدر این دختران در جواب به مسئولان و کسانی که ابراز ناراحتی از این موضوع کرده بودند گفت: دخترانم کتک نخوردند باز هم آنها را به مسابقات خواهم فرستاد.