بروکر آلپاری یکی از بزرگترین و معتبرترین بروکرهای بازار فارکس در سراسر جهان است. این بروکر با سابقه نزدیک به ۲۲ سال است که طیف گسترده ای از خدمات با کیفیت و سرویس‌های نوین معاملات آنلاین را در بازار فارکس به ایرانیان ارائه می‌دهد و اعتماد خیل عظیمی از تریدرهای ایرانی را به خود جلب نموده است. نزدیک به ۹۰ درصد فعالان بازار فارکس در ایران با این بروکر آشنایی دارند.

بروکر آلپاری در سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز نمود و تاکنون با بیش از ۲۲ سال سابقه توانسته مشتریان زیادی را جذب کند. این شرکت زیر مجموعه شرکت Exinity Limited است و دفتر اصلی آن در کشور روسیه واقع شده است. تریدر‌های ۱۵۰ کشور جهان از خدمات بروکر Alpari استفاده می‌کنند و امروزه تعداد مشتریان آن از ۲ میلیون تریدر عبور کرده است. اعتبار بالا و خدمات مناسب از مهم ترین دلایل اعتماد بسیاری از تریدرها به این بروکر هستند، چرا که تقریبا در همه زمینه‌ها امتحان خود را به مشتریان خود پس داده است.

شعبه آلپاری لیمیتید در جزیره سنت وینست واقع شده و به مشتریان ایرانی خدمات ارائه می‌کند. بروکر آلپاری در کنار بروکر‌هایی مثل روبو فارکس، هات فارکس و فارکس‌تایم از بروکر‌های مشهور و پر‌طرفدار در بین تریدر‌های ایرانی به شمار می‌آید. متاسفانه در سال گذشته با سخت‌تر شدن تحریم‌ها، بروکرهای هات فارکس و فارکس‌تایم تصمیم به خروج از ایران گرفتند.

بروکر Alpari گستره‌ای از فضای معاملاتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که اکثرا از CFD (قراردادهای مابه‌التفاوت) هستند. در این بروکر تریدر‌ها می توانند به ۶۰ جفت ارز بازار فارکس، بازار طلا، نقره، نفت خام، گاز طبیعی، ۱۱ شاخص جهانی و سهام ۱۰ شرکت برتر ایالات متحده آمریکا دسترسی داشته و به معامله آنها بپردازند.

دلایل اعتبار بروکر آلپاری

  • بروکر آلپاری دارای بیش از ۲ میلیون مشتری است که دلیل اعتبار آن خواهد بود.
  • بیش از ۲۵۰ ابزار و آیتم معاملاتی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.
  • تریدرهای زیادی از ایران در بروکر آلپاری فعالیت دارند.
  • بنا به گفته مشتریان در سال‌های گذشته این بروکر پرداخت‌های منظمی داشته است.
  • هر چند هیچ بروکری بدون عیب نخواهد بود، همیشه تریدر‌های آنها با مشکلات مواجه هستند، اما یکی از مهم ترین ویژگیهای بروکر آلپاری این است که برای اعتبار خود ارزش زیادی قایل است و از همین رو به شکایات و مشکلات تریدر‌ها خیلی سریع رسیدگی می‌کند.
  • آلپاری پشتیبانی ۲۴ ساعته به زبان فارسی در تلگرام دارد.

پلتفرم‌های معاملاتی بروکر آلپاری

روکر آلپاری همانند بسیاری از بروکر‌های معتبر، از پلتفرم محبوب متاتریدر ۴ و ۵ استفاده می‌کند. پلتفرم این بروکر ۴ گزینه کاربری را جهت انجام معاملات در اختیار کاربران خود قرار می دهد:

  • متاتریدر نسخه وب
  • متا تریدر نسخه دسکتاپ
  • نسخه اندروید
  • نسخه iOS

بروکر آلپاری برای معامله‌گران حرفه ای با حجم معاملاتی بالا، گزینه‌ای را تحت عنوان Direct platform ارائه نموده است. افراد با حجم معاملات بالاتر و سرمایه گذاران حرفه ای می‌توانند از این گزینه استفاده نمایند. پلتفرم Direct platform امکانات بالاتر و بیشتری نسبت به متاتریدر عادی دارد و برای سرمایه گذاران و تریدر‌های حرفه ای بسیار مناسب تر است. با استفاده از اپلیکیشن رسمی متاتریدر امکان معامله با موبایل نیز وجود دارد. برای این منظور کافیست تا این آپ را از پلی استور گوگل یا اپ استور متناسب با دستگاه موبایل خود دانلود نموده و اطلاعات کاربری (شامل شماره کاربری و رمز عبور ) خود را وارد نموده و به معامله بپردازید.

در بروکر آلپاری حساب استاندارد روی متاتریدر ۴ برای افراد تازه کار گزینه مناسبی است. و برای معامله گران حرفه ای استفاده از حساب‌های ECN استاندارد و ECN Pro پیشنهاد مناسبی می‌باشد. در این دو نوع حساب سفارش‌های معاملاتی با کمترین تاخیر انجام می‌شود، از این رو در بین معامله‌گران حرفه ای از محبوبیت زیادی برخوردار است.

اسپرد و کمیسیون برای جفت ارز ها

مقدار اسپرد معاملات به نوع حساب افتتاح شده در بروکر بستگی دارد. بروکر آلپاری در جفت ارز‌های محبوب تنها ۰٫۴ پیپ اسپرد دریافت می‌کند که این مقدار در بین بروکر‌ها کمترین میزان اسپرد است. حساب میکرو متا تریدر ۴ برای جفت ارز های اصلی، اسپرد ۱٫۷ پیپ ارائه می‌کند. در حالی که حساب استاندارد متای ۴ اسپرد ۰٫۴ را ارائه می‌کند. معامله گران حرفه ای که به دنبال معامله سهام هستند، بهتر است حساب ECN Pro را افتتاح نموده و استفاده نمایند. بروکر آلپاری در حساب ECN Pro هیچ گونه هزینه ای از معامله گر دریافت نخواهد کرد. این در حالی است که حساب ECN Normal به ازای هر لات ۳ دلار هزینه در بردارد.

میزان لوریج در بروکر آلپاری

میزان لوریج در بروکر Alpari نیز به نوع حساب فرد بستگی دارد. این بروکر برای حساب استاندارد و حساب ECN متاتریدر لوریجی تا ۱:۱۰۰۰ را ارائه می‌دهند. این در حالی است که نهایت لوریج میکرومتاتریدر ۴ برابر با ۱:۴۰۰ است. نکته حائظ اهمیت این است که با افزایش حجم معامله از میزان لوریج در دسترس کاسته می‌شود. بنابراین در معامله رمز ارز‌ها این نکته را در نظر داشته باشید.

روش‌های واریز و برداشت بروکر آلپاری

در بروکر آلپاری روش‌های مختلفی برای پرداخت‌ها (واریز و برداشت پول) وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • واریزو برداشت ریالی با استفاده از Top Change
  • کارت های اعتباری که استفاده از آن برای ایرانیان مقدور نیست مگر اینکه حساب خارجی داشته باشند.
  • پرفکت مانی
  • وب مانی
  • نتلر
  • بیت کوین
  • اسکریل

پروسه برداشت و واریز وجوه در بروکر آلپاری همیشه به یک میزان طول نمی‌کشد. برداشت و واریز وجه در بیشتر سرویس‌های الکترونیکی سریع تر و راحت تر انجام می‌گیرد.

در بروکر آلپاری بهترین روش برداشت و واریز وجه، استفاده از روش وب مانی است. چرا که این روش کارمزد کمتر و در حدود ۰٫۸% دارد و هم اینکه پروسه انتقال وجه آن امن و راحت است. از روش برداشت و واریز وجه وبمانی در تمامی بروکر‌ها می‌توانید استفاده نمایید.

طرح های تشویقی

یکی از شناخته‌شده‌ترین ویژگیهای بروکر آلپاری، طرح های تشویقی آن است که برای کاربران وفادار خود (loyal) ارائه می‌کند. استفاده از کش بک و ریبیت از طرح‌های تشویقی هستند که افراد بعد از تبدیل شدن به کاربران وفادار می‌توانند از آن استفاده نمایند. از این رو همیشه بخش طرح‌های تشویقی بروکر آلپاری را چک کنید.

ویژگی کپی تریدینگ

کپی تریدینگ copy trading یکی از ویژگیهای مفید و جذابی است که بروکر آلپاری برای تریدرهای تازه کار در نظر گرفته است. معامله گران تازه کاری که جدیدا وارد این حوزه شده‌اند یا وقت کافی برای آموزش فارکس ندارند، می‌توانند از بین افراد و معامله گران حرفه‌ای افرادی را انتخاب نموده و کپی تریدینگ انجام دهند. در این صورت همه معامله‌های تریدر حرفه ای کپی شده و برای معامله گر تازه کار یا شخصی که کپی تریدینگ را انتخاب نمودهبه طور خودکار انجام می‌شود.

امنیت بروکر آلپاری

آلپاری یکی از معتمدترین بروکر‌هایی است که به تریدر‌های ایرانی خدمات ارائه می‌کند. این بروکر در سابقه ۲۲ ساله خود به نحو احسن خود را به مشتریانش ثابت نموده است. آلپاری رگوله کمیسیون مالی جمهوری مائورتیوس را که از کشور های آفشور است، به دست آورده است. در صورتی که دادگاه یا تصمیم گیرندگان رای را به نفع معامله گر صادر نمایند، فرد معامله گر به عنوان عضو کمیسیون خدمات مالی این کشور، می تواند ۲۰۰۰۰ یورو به عنوان خسارت دریافت نماید. همچنین بعد از بستن حساب در آلپاری مدارک فرد به مدت ۷ سال در نزد بروکر آلپاری حفظ می‌شود.

آموزش مختصر ثبت‌نام بروکر آلپاری

خوشبختانه بخش ثبت نام در آلپاری زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند از این رو ثبت نام در این بروکر بسیار ساده است.

  1. جهت ثبت نام در بروکر آلپاری وارد صفحه ثبت نام بروکر آلپاری شوید. اطلاعات اولیه (شامل نام، نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن) خود را وارد نماید.
  2. در ادامه کشور و شهر خود را انتخاب نموده و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.
  3. در ادامه کد تاییدیه ای برای ثبت نام به گوشی یا ایمیل تان (بر حسب انتخاب خودتان ) ارسال می شود.
  4. کد ارسال شده را در کادر مورد نظر وارد نموده و کد امنیتی را وارد نمایید.
  5. گزینه اتمام ثبت نام را کلیک کنید.
  6. در مرحله بعدی بایستی رمز عبور جدیدی را برای خود انتخاب کنید.
  7. حال به همین سادگی ثبت نام شما در بروکر آلپاری به اتمام رسید. در ادامه بایستی حساب آلپاری تان را تایید کنید.

تایید حساب آلپاری

  1. از منوی بالا بر روی کادر حساب من و سپس بر روی گزینه «اطلاعات شخصی» کلیک کنید.
  2. در منوی باز شده جنسیت، تاریخ تولد را وارد کنید.
  3. گزینه تایید ایمیل را کلیک کنید تا لینک تایید به ایمیل تان ارسال شود.
  4. مدارک لازم جهت تایید هویت را بارگذاری نمایید.
  5. حال تایید هویت شما به اتمام رسید.
  6. منتظر تایید حسابتان بمانید.

جمع بندی

بروکر Alpari یکی از معتبرترین بروکرهای مورد استفاده در بین تریدرهای ایرانی است. با توجه به ویژگی‌های ارائه شده در مطلب فوق امید است بتوانیم شما را با این بروکر خوش نام آشنا نموده باشیم. تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین بروکر را برای استفاده و ترید نمودن انتخاب نمایید.

منبع:

https://www.jesarat.com/borooker-alpari