برخی از مواد غذایی بعد از گرم کردن مجدد بسیار خطرناک می شوند و نبیاد استفاده شوند . نکته جالب اینجاست که اکثر ما نمی توانیم باور کنیم که این مواد غذایی می توانند برای ما خطرناک باشند. اما واقعیت این است که این مواد غذایی در اثر گرم شدن مجدد، تغییر ماھیت داده و ارزش غذایی شان دستخوش تغییرات اساسی می شود.

تخم مرغ :

خطر گرم کردن مجدد تخم مرغ بسیار بالا است زیرا در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت مجدد، سمی می شود. البته این قانون شامل مواد غذایی که تخم مرغ قسمتی از اجزای تشکیل دھنده آنها محسوب می شود، نیست. اما اگر تخم مرغ را به صورت آب پز یا املت مصرف می کنید، نباید آن را برای وعده بعد گذاشته و دوباره گرم کنید.

چغندر:

حاوی نیترات است که با گرم کردن به نیتریت تبدیل شده و برای بدن بسیار مضر است.

مرغ:

ساختار پروتئینی مرغ بعد از گرم کردن مجدد، تغییر می کند و منجر به مشکلات گوارشی می شود. در واقع، مرغ پروتئین بیشتری نسبت به گوشت قرمز دارد. اگر مقداری از مرغ وعده قبل باقی مانده است، بھتر است آن را به صورت سرد میل کنید و یا اگر ھم ترجیح می دھید که گرم باشد، بھتر است که روی حرارت کم، گرم شود.

سیب زمینی: 

سیب زمینی اگر مجددا گرم شود نه تنھا ارزش تغدیه ای آن به میزان قابل توجھی کاھش پیدا می کند بلکه برای بدن، سمی است. بلافاصله پس از پخت آن را مصرف کنید ویا اینکه آن را سرد سرو کنید.

قارچ: 

درست مانند مرغ، ساختار پروتئینی قارچ نیز با حرارت مجدد تغییر کرده و منجر به مشکلات هضم می شود. پس باقیمانده قارچ پخته شده را نیز بهتر است به صورت سرد مصرف کنید.

اسفناج: 

گرم کردن مجدد اسفناج بسیار خطرناک است. اسفناج حاوی درصد بالایی نیترات است که اگر دوباره گرم

شود به نیتریت تبدیل می شود. نیتریت با خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد.

کرفس: 

کرفس ھم حاوی نیترات بوده که اگر دوباره گرم شود به نیتریت تبدیل می شود. اگر ھم مجبور ھستید که غذای حاوی کرفس را دوباره گرم کنید، کرفس ھای آن را خارج کنید تا حرارت دوباره نبینند.