درمان های زیادی برای از بین بردن شوره در مژه ها وجود دارد.ما چند مورد را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم اما قبل از استفاده از این موارد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

چند راه‌حل ساده برای درمان شوره در مژه ها

چند درمان موثر و ساده  برای درمان شوره در مژه ها:

۱- نزد چشم پزشک بروید ، درمان‌های خانگی برای شوره در مژه‌ها در زیر تهیه کرده ایم. اگر با استفاده از این موارد جوابی نگرفتید بهتر است با یک چشم پزشک در این مورد مشورت کنید.

۲- ماساژ با روغن بادام ، برای از بین بردن خشکی پلک‌ها قبل از خواب مژه ها را با روغن بادام ماساژ دهید. این کار به بازسازی و رشد دوباره مژه‌ها کمک می کند.
۳- صابون‌ها ، شما می‌توانید برای رهایی از شوره در مژها صورت خود را با صابون  بشویید.توجه داشته باشید که صابون مورد نظر حاوی روغن درخت چای و یا پیریتیون روی باشد. این نوع صابون ها با مخمرها و جرم‌هایی که عامل ایجاد شوره‌ها هستند مبارزه می کند.

۴- شامپو بچه ، مقداری شامپو بچه‌ را با گوش پاک کن به مژه‌های خود بزنید. بهتر است برای هر مژه ۴ تا ۵ بار در روز این کار را تکرار کنید. در زمان زدن شامپو چشم‌های خود را ببندید و بعد از شست وشو فورا چشم هایتان را با آب بشویید.

۵- یک رژیم غذایی سالم ، در طول روز سبزیجات و آب میوه های تازه بخورید. از مصرف غذاهای چرب ،کافئین و الکل جدا خودداری کنید. می توانید به جای سرخ کردن سبزیجات آن ها را آپز کنید و هر روز به صورت متداوم ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

۶- حفظ بهداشت مژه و پلک‌ها ، قبل از خواب مطمئن شوید هیچ مواد آرایشی روی چشمانتان باقی نمانده است. برای این کار هر شب یک روال منظم برای شستشوی چشم هایتان داشته باشید. آلودگی غدد چشم را تحریک  میکند و این امر باعث ایجاد شوره‌ی بیشتری در مژه ها می شود. شیر پاک‌کن هایی برای چشم هایتان خریداری کنید که از شرکت هایی معتبر باشند.