آقای حسین رستگار رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو می گوید : تقلب در فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی بسیار متنوع است . مثلا تولیدکنندگان لوازم آرایشی می توانند از مواد بی‌کیفیت استفاده کرده یا ماده مؤثره را کمتر از حد مجاز به کار ببرند . از طرف دیگر عدم استفاده از ماده مؤثره یا فراورده‌های غیرمجاز اعم از پایه چربی نامعتبر و غیراستاندارد از جمله موارد تقلب در این حوزه به شمار می‌رود .
 لوازم-آرایشی
حسین رستگار افزود : به غیر از بحث غیرمجاز بودن چربی‌های حیوانی موضوع حلال و حرام  بودن آنها نیز مطرح است .گاهی اوقات از فرآورده‌های حاصل از خوک در لوازم آرایشی استفاده می‌شود، روغن خوک هم از لحاظ قیمت مناسب‌تر است هم کیفیت پایین‌تری دارد.
رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو با اشاره به بالا بودن میزان قاچاق در لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: در میان تمامی فرآورده‌های سلامت محور بالاترین آمار قاچاق به محصولات آرایشی و بهداشتی تعلق دارد همین امر در کنار تنوع بالای محصولات موجب بروز تقلبات بسیاری در این حوزه می‌شود.
آقای حسین  رستگار در انتها یادآور شد: در خرید لوازم آرایشی و بهداشتی باید به نشان سازمان غذا و دارو و شماره پروانه بهداشتی توجه شود تا در صورت بروز مشکل قابلیت پیگیری وجود داشته باشد .