زندگی مشترک

بسیاری از انسان ها به جهت ساده انگاری و بی تفاوتی در ازدواج و انتخاب شریک زندگی و همسر نا مناسب دچار مشکلات زیاد در زندگی زناشویی هستند.این امکان وجود داردکه فرد آنقدر کم سن و سال بوده که معنی ازدواج را نفهمیده و آن قدر آگاهی نداشته که به ظاهر فرد توجه نکرده و تا او را به خوبی بشناسد. در مواقعی ممکن است همسر خود را فقط در آینه بخت دیده باشیم و حالا قیافه او را دوست نداریم و یا به هزار و یک دلیل دیگر از ازدواجمان دلسرد شده ایم. حالا به نقطه ای رسیده ایم که چاره ای جز تحمل نداریم.برای ایجاد یک فضای آرام بخش و تفاهم در زندگی مشترک باید به چند نکته مهم توجه کنید.
برای مثال وقتی به خانه جدیدی نقل مکان می کنید با چه شور و نشاطی وسایل خانه را در جای خود قرارذ میدهید، با همسرتان درباره تزیین خانه صحبت می کنید و آنقدر هیجان دارید انگار که تازه ازدواج کرده اید. لبخند می زنید، بدون خستگی تا نیمه های شب وسایل را با سلیقه هر چه بیشتر می چینید، با همسرتان رفتار خوبی دارید، شاد و سرحال و خوشحالید. در واقع برای اینکه از نو شروع کرده اید، احساس جوانی می کنید نه به خاطر اینکه صاحب خانه جدیدی شده اید. حالا تصور کنید همسرتان با تغییرات ظاهری و باطنی برای شما تازه و جدید شود و خودتان هم به خاطر تغییرات جسمی و روانی آدم دیگری شده باشید. چه احساسی خواهید داشت؟ لابد زیر لب می گویید: «غیرممکنه! مگر اینکه ما را از اول آب کنند و در قالب دیگری بریزند تا بتوانیم تغییر کینم.» درست حدس زدید، با راهکارهای ارائه شده و با کمک خودتان و در بعضی موارد کمک یک مشاور شما و همسرتان در جهت سلامت جسم و روان تغییر می کنید و روابط زناشویی تان از اول بازسازی و نوسازی می شود.

در نوسازی روابط زناشویی شما و همسر تان می توانید ویژگی های منفی و بد خود را اصلاح و درمان کنید و قیافه ظاهری خودتان و همسرتان را آن طور که دوست دارید تغییر دهید. در اولین  قدم برای دیداری تازه در یک محلی که از آن خاطره دارید با او قرار ملاقات بگذارید و بقیه مراحل زندگی را با اصول پیش بروید تا به عشق واقعی برسید. به نظر می آید این راه خرجش کمتر از طلاق و ازدواج دوباره باشد. به امتحانش می ارزد.

مهم ترین قدم، نخستین قدم است. برای برداشتن قدم نخست تلاش کنید و از مشاوران کمک بگیرید.بقیه افراد ما را گمراه تر و سردرگم تر می کنند و وقت ما را هدر می دهند. تصمیم بگیرید روابط تان را بازسازی کنید، حتی اگر احتیاج به تغییرات کوچک دارید. دکمه شروع را بزنید و به سوی لذت، رضایت، شادی، هیجان و عشق واقعی پیش روید تا معنی زنده بودن را بفهمید. ما به دنیا می آییم که از زندگی و زنده بودنمان لذت ببریم. رنج و عذاب، بدبختی و فلاکت، بیچارگی و زجر کشیدن ظلم به خود است و گناهی نابخشودنی که مجازاتش همین جهنمی است که روزی هزار بار در آن می سوزیم و قادر نیستیم خود را نجات دهیم. با ذره ای توانایی و دانایی که برایمان باقی مانده فقط بگوییم: الهی به یاری تو و از جا بلند شویم.