بانوان ایرانی : در این مطلب از بخش آشپزی سایت بانوان ایرانی طرز تهیه دلمه کدو سبز شیرین را برای شما کدبانوهای عزیز و همراهان سایت قرار داده ایم :

مواد لازم برای تهیه دلمه کدو سبز شیرین :

آب ۱لیوان
شکر ۲لیوان
جوز هندی به میزان لازم
گل سره به میزان لازم
روغن نصف لیوان
پیاز ۱عدد
لپه ۱لیوان
برنج ۱لیوان
گوشت (چرخ کرده) نیم کیلو
کدو سبز (یکدست) ۱۰عدد
زعفران (آب کرده) نصف استکان
آبلیمو ۱قاشق مرباخوری

طرز-تهیه-دلمه-کدو

طرز تهیه دلمه کدو سبز شیرین :
ابتدا در ظرف مناسبی روغن ریخته و گوشت چرخ کرده را در آن تفت دهید و در انتها پیاز سرخ کرده را بیفزایید.لپه را با مقداری آب و نمک و روغن بپزید و برنج را در حد آبکش کردن بجوشانید و همراه نمک، فلفل، زعفران و ادویه جات ذکر شده با گوشت مخلوط کنید.
سر و ته کدوها را ببرید و کمی از سر کدوها را برای در دلمه کنار بگذارید. داخل کدوها را با کارد تیز طوری خالی کنید که کدوها بریده و سوراخ نشوند. سپس از مایه آماده شده بالا داخل آنها را پر کنید و با قاشق کوچک فشار دهید تا کاملاً پر شود. درب آن را روی کدو قرار دهید. فشار دهید. سپس با چنگال چند سوراخ در اطراف کدوها ایجاد کنید. مغز کدوها را که خالی کرده اید کمی با روغن تفت دهید و دلمه ها را درون ظرف آن بخوابانید کمی آب روی آن بریزید تا نیم پز شود. سپس شربت زعفرانی آماده را روی آن بریزید تا کاملاً پخته شود و شربت جذب دلمه ها شود. کدوها را درون دیس موردنظر بکشید و سس شربت را روی آن بریزید.
طرز تهیه شربت زعفرانی:
شکر و آب را روی حرارت قرار دهید تا شکر آب شود و کمی غلیظ شود. سپس زعفران آب کرده و آب لیمو را اضافه کنید و شربت را از روی حرارت بردارید.
نکات:
۱)بهتر است ادویه جات با گوشت تفت داده شود تا بوی بهتری به غذا بدهد.
۲)در صورت تمایل چند عدد قیصی هم به غذا بیفزایید.
۳)اگر خیلی طعم شیرین را نمیپسندید از ریختن سس اجتناب کرده و به جای آن آبلیمو استفاده کنید.
نوش جانتان

گردآوری: بخش آشپزی و تغذیه بانوان ایرانی