بر خلاف تصوراتی که در گذشته در مورد مصرف تخم مرغ در دوران بارداری وجود داشت مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف تخم مرغ در دوران حاملگی می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن زنان باردار را تأمین کند .

%d8%aa%d8%ae%d9%85-%d9%85%d8%b1%d8%ba

مقامات سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا اعتقاد دارند که ماده «کولین» از جمله مواد مغذی مفید به شمار می‌رود که به دلیل اهمیت در رشد سیستم عصبی مرکزی جنین داخل رحم، برای زنان باردار بسیار قابل اهمیت می باشد .
محققان گفته‌اند یافته‌هایشان نشان می‌دهد که مصرف بالای «کولین» در سه ماهه دوم بارداری با افزایش مهارت‌های حافظه بصری کودکان ۷ ساله ارتباط داشته است. «کولین» در گروه ویتامین‌های B طبقه‌بندی می‌شود و عملکردهای مشابهی با این گروه ویتامین‌ها دارد.
دانشمندان در سال ۱۹۹۸ به این نتیجه رسیدند که مصرف روزانه ۴۲۵ میلی‌گرم «کولین» برای زنان باردار توصیه می‌شود اما به دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر این که احتمال ابتلا به باکتری سالمونلا با خوردن تخم‌مرغ افزایش می‌یابد و کلسترول بالای تخم‌مرغ برای مبتلایان به چربی خون مضر است، بسیاری از افراد مصرف این ماده مغذی را به حداقل رساندند یا از رژیم غذایی خود حذف کردند. تخم‌مرغ به عنوان یک ماده پروتئینی، به ویژه در وعده صبحانه می‌تواند نیاز روزانه بدن را تأمین کند .