بسیاری از اختلالات جنسی چون فقدان میل جنسی، ناتوانی جنسی، ارضای زودرس، خستگی در رابطه زناشویی، ناباروری و دیگر مسایل به وسیله تغذیه قابل حل می باشد .

زمانی که مسئله کیفیت روابط زناشویی مطرح می شود  یکی از مسایل مهم در این مورد نوع مواد غذایی مصرفی است. به طور کلی می توان گفت مواد غذایی سالم و مفید باعث افزایش میزان جریان  خون به اندام های جنسی شده و میل جنسی فرد را افزایش می دهد. برعکس موادی که فاقد ارزش غذایی هستند با کاهش میزان خون رسانی به اندام های جنسی باعث کاهش قوای جنسی می شوند.
 محققان ۵ توصیه تغذیه ای مفید جهت بهبود میل جنسی زوجین و روابط زناشویی آنها را مطرح می کنندکه در زیر این ۵ توصیه غذایی را مطرح خواهیم کرد که رعایت انها باعث بهبود بسیاری از اختلالات جنسی خواهد شد :
 %d8%b3%d9%88%db%8c%d8%a7
۱٫پروتئین های گیاهی را جایگزین گوشت قرمز بکنید
گفته می شود در مردان پروتئین های گیاهی تاثیرات مثبتی بر روی کیفیت اسپرم ها دارد. به طوریکه رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع (مثل همبرگری که دیشب میل کردید! ) باعث انسداد عروق و کاهش خونرسانی به ارگان های بدن از جمله اندام های تناسلی می گردد.
بنابراین توصیه می شود به جای مصرف گوشت قرمز از پروتئین های گیاهی نظیر انواع غلات و حبوبات و سویا استفاده شود.
%d9%85%db%8c%d9%88%d9%87-%d8%ac%d8%a7%d8%aa-%d9%88-%d8%b3%d8%a8%d8%b2%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%aa
۲٫ میوجات و سبزیجات را جایگزین تنفلات و مواد فاقد ارزش غذایی بکنید
میان وعده های غذایی معمول( انواع آب نبات ها و کلوچه ها )حاوی چربی های مضری هستند که سبب پالایش کربوهیدرات ها و قند های ساده غذا شده که این خود باعث کاهش جریان خون و التهاب بافتهای بدن می گردد.در صورتیکه تمام انواع میوه جات و سبزیجاتی که امروزه توصیه می شود جهت کاهش ریسک سکته های قلبی و مغزی و سرطان ها مصرف شوند نه تنها باعث سلامت و مقاومت بدن در برابر بیماری ها می شود بلکه باعث افزایش انرژی پایدار بدن جهت یک رابطه زناشویی موفق نیز می گردد.
%d9%81%d9%84%d9%81%d9%84-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2
۳٫به جای نمک در غذا از تکه های فلفل قرمز استفاده کنید
فلفل قرمز تند حاوی ماده کاپسیاسین بوده که این ماده  باعث گشاد کردن عروق جهت تسهیل جریان خون در سرتاسر بدن می گردد. از طرفی فشار خون بالا خود یک کاهنده میل جنسی است که مصرف بالای نمک این ریسک را افزایش می دهد و باعث برخی از اختلالات جنسی می شود .
%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85
۴٫به جای مصرف شیرینی جات مواد غذایی حاوی غلات و حبوبات مصرف کنید
بسیاری از مواد غذایی آماده حاوی غلات و حبوبات موادی غنی شده با ماده روی هستند. روی یک ماده شناخته شده به عنوان یک افزاینده میل جنسی است و تاثیرات آن بر روی توان جنسی افراد شناخته شده است. مواد دیگری از قبیل صدف لوبیا و بادام نیز سرشار از روی هستند. تاثیرات این ماده از طریق ذخیره و حفظ هورمون جنسی تستوسترون در بدن اعمال می شود به طوریکه کمبود شدید این ماده در بدن با ناتوانی جنسی در ارتباط است.
%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa
۵٫به جای بستنی شکلات بخورید!
پژوهشگران سکسولوژی می گویند: مصرف شکلات همان احساس رضایتی را در فرد ایجاد  می کند که در تحریک و اوج لذت جنسی به وجود می آید. در حالیکه مقادیر اندکی بستنی حاوی میزان بالایی شکر و چربی های مضر است . البته توصیه می شود از شکلات های حاوی مقادیر بالای شکر اجتناب شود.