حاملگى پوچ ( بچه خوره ) چیست و علائم آن کدام است ؟ آیا حاملگی پوچ به نتیجه می رسد و جنین شکل می گرد ؟ در این مطلب به این مورد خواهیم پرداخت و توضیحات لازم را خواهیم داد :

حاملگی-پوچ

علائم اولیه حاملگی پوچ :

قاعدگی به تاخیر می افتد و تست حاملگی مثبت می شود . حتی سونوگرافی طی هفته های اولیه نشان از تشکیل کیسه حامل جنین (ساک حاملگی) در دیواره رحم میدهد ، اما طی دو ماه اول بارداری ، ختم حاملگی با دردهای شکمی ، لکه بینی و خونریزی اتفاق میافتد؛ چراکه حاملگی از نوع پوچ بوده است.

اصولا حاملگی زمانی رخ می دهد که اسپرم مرد بتواند وارد تخمک زن شود ، آن را بارور کند و این تخمک بتواند در رحم لانه گزینی کند. پس از اثبات حاملگی ابتدا باید سونوگرافی داخل رحمی انجام شود. معمولا ابتدایی ترین چیزی که در سونوگرافی حاملگی دیده می شود یک منطقه کوچک داخل رحم است که به آن ساک حاملگی گفته می شود. در مراحل بعدی درون این ساک حاملگی جنین دیده می شود و رشد می کند.

 

بدن خانمی که بارداری پوچ را تجربه می کند، در بیشتر موارد اختلال در روند طبیعی بارداری را به طور خودکار تشخیص می دهد و حاملگی را متوقف می کند .
حاملگی پوچ به حاملگی ای اطلاق می شود که در آن تخمک لقاح یافته درون رحم لانه گزینی می کند، اما هیچ جنینی درون ساک حاملگی رشد نمی کند، می افزاید: در واقع حاملگی هایی که به صورت تخمک پوچ تظاهر می کنند معمولا دچار مشکلات کروموزومی و ژنتیکی هستند.

چرا جنین تشکیل نمی شود؟

موثرترین عامل شناخته شده در بروز حاملگی های پوچ، اختلالات سلول تخم همراه با ناهنجاری های کروموزومی است که ممکن است بر اثر بالا بودن سن مادر یا پدر به وجود آید .

حاملگی پوچ به سرانجام نمی رسد .