ترفندهایی برای زیباتر نشان دادن بینی

بانـوان‌ایـرانی: حتما شما هم جزء آن دسته از آدم ها هستید که فکر می کنید بینی تان مشکل دارد. ما چند ترفنده آرایشی را برای حل این موضوع به شما عزیزان آموزش می دهیم.

۱-  صورتتان را با یک شوینده مناسب پاک کنید. بعد آرام با آب ولرم شست و شو دهید و آن را خشک کنید.

۲- پنبه را به اندازه ای دلخواه انتخاب کنید. کمی مرطوب کننده به پنبه بزنی. سپس با پنبه تمام صورت خود را پاک کنید (به غیر از ناحیه دور چشم ها و لب ها)توجه داشته باشید که اضافی های مرطوب کننده را از پنبه بگیرید تا زیاد مرطوب نشود.

۳- مقداری کمی کرم پودر دلخواهتان را روی یک پد بریزید. دقت کنید کرم پودر کاملا روی سطح پد پخش شده باشد.

۴- بهتر است برای شروع کرم پودر از پیشانی شروع کنید و این عمل را ادامه دهید تا کرم زدنتان به چانه برسد.توجه داشته باشید به جزء ابروها حتما تمام سطح صورت را با کرم پودر بپوشانید. حال مطمئن شوید که کرم پودر کاملا روی سطح پوستتان خوابیده است.

*در این مرحله با دقت به بینی خود در آیینه نگاه کنید و فرم بینی خودتان را مشخص کنید!

.

بینی های کوتاه:

توسط یک قلموی آغشته به رنگ که یک درجه تیره تر از کرم روی پوستتان است دو خط که در گریم همه بینی ها وجود دارد و فقط اندازه عرضی و طولی خطی که می کشیم متفاوت است بکشیم.حتما میپرسید کجا این دو خط رو بکشیم؟!
در واقعا این دو خط همون خطهای استخوان بینی شما هستند.این دو خط در واقع زیر هردو ابرو قرار دارند و تا سوراخ های بینی امتداد دارند.همان استخوانی که دکتراهای زیبایی اصول زیبایی بینی رو روی این دوخط انجام می دهند. توجه داشته باشید که برای همه بینی ها این دو خط رو باید بکشیم.

این خط را برای بینی کوتاه چگونه باید بکشیم؟

این دو خط رو نزدیکتر از آن چیزی که هست میکشیم با اینکار بینی بلند تر به نظر میرسد . بعد زیر بینی رو با یک قلم موی یک درجه روشن تر از پوست صورتمان روشن میکنیم.

.

بینی های رو به پایین:

نوک بینی تان را باید تیره کنید تا خطای دید ایجاد شود و بینی فرم طبیعی تری به خود بگیرد.

.

بینی های بلند:

در این روش دو خط بینی را دورتر از حد خودش می کشیم تا بینی پهن تر به نظر برسد و زیر بینی را تیره تر میکنیم تا از بلندیش کم شود.

.

گرد نشان دادن نوک بینی های باریک:

کسانی که نوک بینی شان باریک است و می خواهند آن را گرد نشان دهند، باید به این ترتیب آرایش کنند.اول طبق روال همیشگی دو خط بینی را کمی دورتر از حد معمول کشیده شود و یک خط روشن در وسط این دو خط بکشند.بعد با استفاده از قلم موی تیره نوک بینی را یک هلال گرد کشیده و داخل آن هلال را با قلم موی روشن روشنتر کنند. حال هلال را با همان قلم موی تیره که کشیدید به طرف پایین فید کنید تا خط ها محو شوند.

.
بینی های قوز دار:

شاید بارها با خودتان فکر کرده باشید چرا بعضی از بازیگران با اینکه بینی شان را عمل نکرده اند ولی در فیلم ها فرم بینی شان عملی و زیبا به نظر می رسد؟!

جواب سوال این است بازیگران علاوه بر گریم خوب صورتی که انجام می دهند، نورهایی که در حین فیلمبرداری به صورتشان وارد می شود باعث بهتر به نظر رسیدن گریمشان می شود.

نباید برای بینی قوز دار وسط بینی را تیره کرد. حال طبق معمول دو خط بینی را با قلم مو ایجاد می کنیم ، چون بینی های قوزدار دو خط بینیشان به هم نزدیکتر است، باید این دو خط رو کمی دورتر از هم بکشیم و مابین دو خط را یک درجه روشن تر از پوست صورتمان ارایش کنیم.

.

بینی های کج:

برای رفع این مشکل باید همان مواردی را که برای بینی های پهن انجام دادید را در نظر بگیرید.توجه داشته باشید که روی پل بینی را پودر خیلی روشن استفاده نکنید و پودری نزنید که از پودر ارایشتان تیره تر باشد.

.
بینی های پهن:

برای این فرم بینی هر دو طرف بینی را سایه تیره استفاده کنید. توجه داشته باشید رنگ سایه باید تیره تر از رنگ آرایش صورتتان باشد. حال روی پل بینی،از یک پودر رنگ روشن در باریک ترین قسمت بینی استفاده کنید. این کار باعث برجسته نشان دادن بینی شما می شود.

.
بینی های دراز:

برای رفع این مشکل نوک و زیر نوک بینی و بین دو سوراخ ها را از سایه ای تیره تر از رنگ آرایش تان استفاده کنید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بانوان ایرانی