۳۳۱ واحد تعاونی بانوان در سطح استان لرستان فعالیت دارند .

واحد تعاونی بانوان در استان لرستان

 علی جهانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تحقق توسعه اقتصادی با مشارکت همه اقشار مختلف جامعه انجام می‌شود، اظهار داشت: اهمیت جایگاه زنان به اشتغال و تولید، ایجاد و تقویت تعاونی‌های بانوان و ارائه خدمات اجتماعی، اقتصادی و سایر فعالیت‌ها منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال زنان موجب ایجاد معیشت و رفـاه خانواده می‌شود، افزود: مجموع تعاونی‌های بانوان در لرستان تاکنون با ۵۳۴ شرکت و ۳ هزار و ۷۹۷ عضو ثبت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان فعالیت عمده تعاونی‌های زنان این استان را در زمینه‌های تأمین نیاز تولیدکنندگان، صنایع‌دستی و فرش دستباف دانست و عنوان کرد: از کل تعاونی‌های ثبت‌شده بانوان ۳۳۱ شرکت تعاونی با ۲ هزار و ۴۹۱ نفر عضو هم‌اکنون فعال هستند و در زمینه تولید و مشارکت در عرصه اقتصادی کشور فعالیت می‌کنند.

وی به ترغیب زنان در ورود به عرصه مشاغل خانگی تأکید و بیان کرد: تمام افرادی که در مشاغل خانگی مشغول به‌کار هستند و برای تأمین مواد اولیه و فروش محصولات خود به مؤسسات واسط نیاز دارند می‌توانند با تشکیل تعاونی‌های تأمین نیاز به این هدف نایل شوند.

جهانی ترویج و توسعه فرهنگ تعاون در میان اقشار مختلف جامعه به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ضروری دانست و گفت: کار جمعی و استفاده از خرد جمعی و تجمیع سرمایه‌های فردی می‌تواند در ایجاد شغل و معیشت افراد مؤثر باشد.