دکتر ملینا بی. جامپولیس، نویسنده کتاب «دکتر و رژیم غذایی»اعتقاد دارد  پیاده روی روزانه یکی از بهترین و ساده‌ترین ورزش‌هایی است که باعث بهبود سلامتی شما می‌شود.

پیاده روی به شما کمک می‌کند وزن خود را کم کنید، از استرس‌های روزانه رهایی یابید و فشار خونتان را تحت کنترل داشته باشید. علاوه‌براین، این ورزش آسان از خطر ابتلا به بیماری های مزمن نیز می‌کاهد. پیاده‌روی روزانه با افزایش روند چربی‌سوزی باعث تسریع روند کاهش وزن می‌شود.
دکتر جامپولیس اعتقاد دارد که پیاده‌روی بهترین و آسان‌ترین ورزش برای بیماران است که تنها به یک جفت کفش ورزشی مناسب نیاز دارد. اما فواید جسمی و روانی فوق‌العاده‌ای برای بیماران دارد. در صورتی که روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید، در عرض چند هفته از مزایای آن برخوردار خواهید شد.
گاهی اوقات نوشیدن یک لیوان آب میوه و یا خوردن چند تکه شکلات تلخ به شما کمک می‌کند که یک روز سخت را پشت سر بگذارید. خوب، باید بدانید که پیاده‌روی یک راهبرد استثنائی است که فاقد کالری بوده و همان تاثیر را بر روی شما می‌گذارد.
تحقیقات نشان می‌دهند که پیاده روی منظم باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی شده و از بروز خشم و خصومت جلوگیری می‌کند. علاوه‌براین، در صورتی که پیاده‌روی‌های روزانه خود را به همراه دوست، شریک زندگی و یا یکی از همسایگان خود انجام دهید، می‌توانید از مزایای ارتباط و تعامل با دیگران نیاز بهره‌مند شوید. به گفته دکتر جامپولیس، این امر باعث بهبود خلق و خوی شما خواهد شد.