در جدیدترین رنکینگ جهانی فدراسیون والیبال در بخش بانوان تیم ملی والیبال بانوان ایران بدون کسب امتیازی دو پله در رنکینگ صعود کرد .

بانوان ایران در رده بندی گذشته این فدراسیون در جایگاه ۱۱۷ جهان بودند و در رده بندی جدید به رده ۱۱۵ رسیدند. البته این رده بندی تعجب برانگیز نیز هست. فدراسیون جهانی حدود دو ماه پیش امتیاز رقابت های قاره ای را از رنکینگ جهانی حذف کرد و فقط  امتیازهای المپیک، گرند پری بانوان و لیگ جهانی مردان، جام جهانی و قهرمانی جهان در صعود و سقوط تیم ها تاثیرگذارند.
بنابراین تیم ملی والیبال بانوان ایران که در رده بانوان فقط در رقابت های قاره ای حاضر است نمی تواند امتیازی را به دست آورد.
در حال حاضر نیز تیم ملی والیبال بانوان ایران بدون امتیاز در رده ۱۱۵ قرار دارد و دو پله هم صعود کرده است. ۴۲ تیم در این رنکینگ در رده ۱۱۵ قرار دارند و بعد از آن هم تیم دیگری وجود ندارد.
در واقع تیم های دیگر رده بندی موفق به کسب امتیاز شدند و به دلیل اینکه چند تیم نسبت به رده بندی قبلی در جایگاه مشترک قرار گرفتند، ایران و بقیه تیم ها در این جدول صعود داشتند. این یکی دیگر از قوانین عجیب فدراسیون جهانی والیبال است.
در رده بندی جهانی چین با ۳۲۸ امتیاز، آمریکا با ۳۰۵ امتیاز و صربستان با ۲۶۲ امتیاز در رده های اول تا سوم قرار دارند. برزیل و روسیه نیز چهارم و پنجم هستند.
رنکینگ-والیبال-بانوان