تغذیه نوزاد اهمیت بالایی دارد و والدین نوزاد و به خصوص مادران باید بدانند چه چیزهایی را میتوانند به نوزادان بدهند و چه چیزهایی را نباید به نوزاد بدهند . در زیر لیستی از خوردنی هایی که نباید به نوزادان بدهید را آورده ایم :

تغذیه-نوزاد

عسل
عسل در سال های اخیر به عنوان یک شیرین کننده ی طبیعی طرفداران زیادی یافته است. عسل می تواند برای نوزاد شما مضر باشد و نباید به کودکان زیر یک سال داده شود. عسل ممکن است دارای تخم باکتری هایی باشد که می توانند باعث مسمومیت غذایی حاد در کودکان شود. مسمومیت غذایی ممکن است یبوست، کم آبی و بی حالی کودک شود.

عسل-و-شیر

شیر گاو

کودکان زیر یک سال برای هضم شیر گاو و سفیده ی تخم مرغ اغلب مشکل دارند. این مواد می توانند باعث مشکل معده و حتی اگزما شوند. البته متخصصان می گویند محصولات تهیه شده از شیر گاو می توانند به نوزادان زیر یک سال داده شوند، مانند ماست و پنیر.

غذاهای غیرپاستوریزه
همه ی خوراکی های غیرپاستوریزه ای که در دوران بارداری کنار گذاشته بودید را به یاد دارید؟ حالا هم باید آن ها را از کودک خود دور کنید زیرا دارای باکتری هایی هستند که می تواند برای او بسیار مضر باشد. برچسب روی محصولات غذایی را بخوانید. فرایند پاستوریزه کردن باکتری های مضر غذا را با حرارت و بدون از بین بردن خاصیت غذایی آن از بین می برد.

خوراکی های غیرپاستوریزه ای دارای باکتری هایی هستند که می تواند برای کودکان بسیار مضر باشد

 

برخی ماهی ها
ماهی هایی مانند میگو، خرچنگ و حلزون محرکی برای واکنش های آلرژیک در کودکان زیر یک سال هستند. شمشیر ماهی، ماهی تن و ماهی خال خالی دارای مقدار زیادی جیوه هستند که حی بهتر است بزرگ سالان نیز آن را نخورند.

آجیل

آجیل ها
آجیل ها خطر خفگی زیادی برای کودک شما دارند، بنابراین هیچ نوع آجیلی به کودک خود ندهید.

آب میوه
افراد زیادی تصور می کنند آب میوه برای کودک خوب است. با این وجود باید بدانید آب میوه قند زیادی دارد و خاصیت آن به هیچ عنوان بیشتر از میوه های تازه نیست. بعلاوه هضم آب میوه های زیادی برای معده ی کودک سخت هستند و خودداری از آن ها زیاد سخت نیست.

هضم آب میوه ها برای معده ی کودک سخت است