آوا جوادی، دختر اسکی باز ایرانی که تنها نماینده بانوان ایران در رقابت های المپیک زمستانی بود و توانست در دو بخش مارپیچ بزرگ و کوچک با موفقیت به اتمام برساند و عنوان سی و سومی این مسابقات را به خود اختصاص دهد در گفت و گویی در باره این مسابقات و وضعیت خودش توضیحاتی داده است که در زیر می خوانید :

آوا-جوادی

آوا جوادی در خصوص حضورش در این مسابقات  گفت:” من تنها نماینده بانوان ایران در این رقابت ها بودم و این خود به تنهایی بار سنگین و مسئولیتی بود که در این مسابقات بر دوش داشتم.”

وی ادامه داد: “پنج روز نخست را در پیست کناری مسابقات که برف خوبی نیز داشت تمرین کردیم، اما پیست مسابقات برخی مواقع یخ بود و سطح مسابقات را خیلی بالا برد و این موضوع خود استرسی دوچندان بر من وارد کرد. بعد از تمرینات در روز چهارم به من گفتند که پرچمدار کاروان ایران شدی که غرور زیادی به من داد، حسش قابل توصیف نیست. بعد از پرچم دار شدنم دیگر چیزی را برای خودم نمی خواستم و خواهان موفقیت خودم برای مردم ایران بودم.”

آوا جوادی  در خصوص حجابش در این مسابقات اظهار کرد:” اینکه یک دختر ایرانی با پرچم کشورش و همچنین با حجاب کامل در مراسم افتتاحییه مقابل دیدگان همه رژه می رود برای حاضرین خیلی جالب بود به همین دلیل رئیس کمیته بانوان فدراسیون جهانی اسکی خواست تا با من ملاقاتی داشته باشد. او در این دیدار از من پرسید اینکه با حجاب در مسابقات حاضر می شوی برایت محدودیت ایجاد نمی کند، من نیز در مقابل پاسخ دادم که من به ورزش مورد علاقه ام می پردازم ضمن اینکه حجاب هیچ محدودیتی در ورزش برایم ایجاد نمی کند.”

آوا جوادی افزود: “فردای آن روز در رشته مارپیچ بزرگ باید مسابقه دادم و استرس زیادی داشتم همانطور که گفتم خود را نماینده ایران می دانستم و این موضوع استرسم را دوچندان کرد. وقتی وارد پیست شدم به خودم تلنگر زدم تو باید بتوانی. بعضی از کشورها هفت نماینده داشتند اما ایران با یک سهمیه در بخش بانوان این مسابقات حضور داشت و من دوست داشتم به بهترین نحو ممکن از این سهمیه استفاده کنم که خوشبختانه رقابت ها را با موفقیت به پایان رساندم.”

وی ادامه داد:” روز بعد در رشته مارپیچ کوچک به پیست رفتم، در مانش اول این مسابقات از این ناراخت بود م که نتوانم آنطور که باید روی یخ اسکی کنم. خوشبختانه در دور دوم خیلی بهتر ظاهر شدم و همین موضوع تحسین کشورهای حاضر در این مسابقات را در پی داشت که یک دختر ایرانی بتواند جایگاه سی و سوم جهان را از آن خود کند چراکه ورزشکاران قدر جهان نمی توانستند حتی به خط پایان برسند.”

آوا-جوادی

به گزارش سایت بانوان ایرانی  ، آوا جوادی :” دیدگاه سایر کشورها نسبت به حضور یک دختر با حجاب کامل در این مسابقات خیلی خوب بود و از این موضوع بسیار خوشحال بودند. همین متفاوت ظاهر شدنم موجب شد تا پرچمدار اختتامییه این رقابت ها باشم.”

وی با بیان اینکه حضور پدرم در این مسابقات باعث شد در مانش دوم هفت ثانیه بهتر باشم، توضیح داد: “روز نخست این مسابقات بعد تمام کردن مانش اول که پر از اضطراب بود در دور دوم متوجه شدم پدرم در پیست مسابقات حضور دارد و همین موضوع من را از آوا جوادی دور اول هفت ثانیه پیش انداخت. خوشبختانه خانواده ام همیشه مشوقم بودند.”

جوادی با بیان اینکه در حال حاضر نیزمسابقات قهرمانی کشور را به پایان رساندم ، اظهار کرد:” متاسفانه در روز نخست این مسابقات مشکلات فنی وجود داشت که ترجیح می دهم در باره اش صحبت نکنم اما روز دوم با حضور میترا نوری، نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی به بهترین شکل ممکن برگزار شد.