مسابقات فوتسال بانوان در لیگ دسته اول کشور با حضور ۲۰ تیم انجام شد و در نهایت هشت تیم برتر به مرحله دوم راه یافتند. در پایان این مسابقات ، تیم‌های فوتسال بانوان شهرداری دزفول و شهرداری رشت به ترتیب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را تصاحب کردند. دو تیم شهرداری دزفول با ۱۹ امتیاز و شهرداری رشت با ۱۵ امتیاز به رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان صعود کردند.

جدول-فوتسال-بانوان

تیم فوتسال بانوان شهرداری دزفول با سرمربی‌گری عزیزه کریمی در بازی ماقبل پایانی از رقابت‎های لیگ دسته یک کشور با نتیجه ۶ بر ۴ در اصفهان و مقابل فولاد مبارکه این شهرستان به پیروزی رسید تا پیش از برگزاری بازی پایانی و به عنوان نخستین تیم، صعود خود را به لیگ برتر مسجل کند.

فوتسال-بانوان-شهرداری-دزفول

تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت در هفته هفتم و پایانی مرحله آخر سیزدهمین دوره لیگ دسته یک کشور روز سه شنبه ( ۱۱ خرداد ماه ) در سالن آتشنشانی این شهر شش بر چهار تیم هایلی تهران را شکست داد و با ۱۵ امتیاز پس از تیم شهرداری دزفول در مکان دوم جدول هشت تیمی قرار گرفت و به همراه این تیم به لیگ برتر صعود کرد.

فوتسال-بانوان-شهرداری-رشت

تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت از سال ۱۳۹۱ در لیگ استان گیلان شروع به فعالیت کرد و این تیم به ترتیب در سال ۹۲ به لیگ دسته سوم، سال ۹۳ صعود به لیگ دسته دوم و نایب قهرمانی در این لیگ و در سال ۹۴ به سرمربی‌گری معصومه زارع، به لیگ دسته اول فوتسال بانوان کشور صعود کرده بود.
این نخستین بار در تاریخ لیگ برتر فوتسال بانوان کشور است که تیمی با صعود متوالی از دسته‌های پایین‌تر به لیگ برتر می‌رسد.

لازم به ذکر است  با اعلام شهرزاد نصیری، مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتسال امکان دارد با تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات، تیم‌های سوم و چهارم نیز جواز حضور در بازی‌های لیگ برتر را به دست آورند که این موضوع پس از تایید نهایی از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

تیم‌های شهروند ساری با شش امتیاز و گود زینل خان اسفراین با صفر امتیاز که به ترتیب در جایگاه هفتم و هشتم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ دسته یک قرار گرفته بودند؛ به دسته دو سقوط کردند.