رنگ مو

رنگ کردن موی سفید

خانم‌ها ترجیح می دهند برای کم کردن هزینه و یا کمبود وقت، موهای‌ خود را در منزل رنگ کنند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، احتمالا دانستن نکاتی برای رنگ کردن بهتر موها می‌تواند برای‌تان مفید خواهد بود. با ما همراه باشید.

چگونه ریشه مو را رنگ کنید
در هر فردی مو یکی از عوامل زیبای صورت به شمار می آید.وقتی موها سفید می‌شوند، کمترین رویش ریشه‌ها می‌تواند زیبایی موهای شما را خراب کند، به همین دلیل اگر از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید خیلی زود به زود فقط ریشه‌ها را رنگ کنید، اول از همه فقط به ریشه رنگ بزنید،پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و رنگ مو را تا انتهای نوک ساقه بکشید و پس از چند دقیقه آبکشی کنید. اگر اکثر موهای‌ شما سفید است در مرحله اول از جلوی سر شروع به رنگ کردن کنید و سپس قسمت‌های دیگر را رنگ بزنید.اگر شقیقه‌ها سفید بودند، اول شقیقه‌ها را رنگ کنید و بعد از پشت سر شروع کنید. در کل هرجا که سفیدی بیشتر بود اول آنجا را رنگ کنید و بعد قسمت‌های دیگر را.

آشنایی با قدرت اکسیدان‌
اکسیدان به عنوان تسریع‌کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به‌کار می‌رود. اکسیدان ۱۰ Vol رنگ مو را فقط به‌طور جزئی باز می‌کند، اکسیدان ۲۰ Vol قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالاتری دارد. اکسیدان ۳۰ Vol قدرت روشن‌کنندگی بسیار بالا را با کمترین میزان رنگ دارد. از آنجا که اکسیدان‌های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاک می‌کند، معمولا برای کم کردن آسیب به مو توصیه می‌شود از اکسیدان‌های با درجه کمتر از ۳۰ استفاده کنید.

علل رنگ نگرفتن موهای سفید
اکثر افرادی که موهای‌شان را رنگ می‌کنند با رنگ نگرفتن موهای سفید روبرو شده اند اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید موهای‌تان را از سندرم تفلون که مانع رنگ گرفتن موها می‌شود، محافظت کرد.دلایلی که باعث می شود موهای سفید رنگ نگیرند را در مطلب زیر به خوبی توضیح داده ایم.

۱٫ در مرحله اول از دائم بودن رنگ مو اطمینان حاصل کنید،رنگ موهای موقت یا نیمه‌دائم دارای موادی چون آمونیاک و پروکساید می باشند بنابراین به خوبی در ساقه موها نفوذ کرده و در آن نیز باقی خواهد ماند.

۲٫ عبارت neutral یاnatural حتما روی بسته‌بندی رنگ خریداری شده نوشته شده باشد، این رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های دودی (ash) و طلایی (gold) غلیظ‌تر هستند و بهتر رنگ سفید موهای شما را می‌پوشانند.

۳٫ برای مخلوط کردن رنگ از کاسه بلور استفاده شود و بعد با برس رنگ که موهایی زبر دارد رنگ را به موهای‌تان بزنید، از درست کردن رنگ درون محفظه‌های پلاستیکی که درون خود بسته‌بندی رنگ وجود دارد اجتناب کنید. هرقدر موهای برس رنگ شما زبرتر باشد، بهتر می‌تواند روی موهای سفید را بخراشد تا رنگ به خوبی درون آن نفوذ کند.

۴٫ به همان میزان که روی بسته‌بندی نوشته شده‌ است رنگ را روی موهای‌تان بگذارید حتی کمی بیشتر از آن زمان می‌تواند موجب شود رنگ موها خراب شود.

چگونگی رنگ کردن موهای سفید
برخی از موهای سفید در برابر رنگ مو مقاوم هستند یا در مقایسه با سایر موهای سفید، به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند. اگر موهای شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شاید لازم باشد که قبل از رنگ‌کردن آنها را نرم کنید چون با نرم کردن، لایه‌های کوتیکول رنگ را بهتر جذب می‌کنند. در موهایی که ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سفید شده‌اند،استفاده از اکسیدان با ۲۰ یا ۳۰ VOL را مستقیما روی موی سفید بگذارید و پس از ۵ تا ۷ دقیقه بشویید.پس از شستن، با حوله خوب آن را خشک کنید. برای بالا رفتن قدرت جذب موی سفید توصیه می‌شود، مدت زمان گذاشتن رنگ را به حدود ۴۵ دقیقه برسانید. یادتان باشد این موها در مقایسه با سایر موهای سفید به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند.