زیبای پوست

باز بودن منافذ پوست یکی از عواملی است که زیبای را تحت تاثیر قرار می دهد.بسیاری افراد از باز بودن منافذ پوست خود گله مند هستند مایلند تا هرچه سریعتر برای از بین بردن آنها اقدام کنند، به پوست صاف و زیبای خود بازگردند.در این مطلب به توضیح بهترین و آسان ترین روش‌های بستن منافذ باز پوست می پردازیم.

– بخور دادن :
در ظرفی مناسب آب را به جوش بیاورید سپس سبزی های تازه و معطری مانند نعناع، بابونه و یا رزماری را داخل آن بریزید. صورت خود را بخوبی شسته وبه مدت ۳ تا ۵ دقیقه صورت خود را بخور دهید.

– استفاده از گلاب :
یکی از بهترین پاک کننده ها برای پوست می باشد .گلاب هم برای پاکسازی منافذ و جمع کردن انها و هم برای کنترل اکنه و پوست چرب بسیار موثر است.ابتدا صورت خود را به خوبی شسته و سپس کمی گلاب بر روی پوست صورتتان بمالید.

– استفاده از لیموترش تازه :

لیموترش تازه با علت فراوانی از جمله : ماهیت اسیدی ، وجود مقدار زیاد ویتامین  ث که در بسته شدن منافذ باز پوست نقش بسزای دارند توصیه می شود.

به دو صورت می توان از این مائده آسمانی استفاده کرد:

۱-  استفاده مجزا از لیموترش تازه

۲- استفاده از لیمو در ماسک های مختلف

برای تهیه ماسک با لیمو: 

یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ عدد سفیده تخم مرغ، یک ماسک صورت بسیار موثر تهیه کنید، مواد را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست صورت پس از طی مراحل ذکر شده استفاده کنید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

راه‌های متعددی مناسب برای درمان منافذ باز پوست

-مالیدن یخ :
این کار باعث کوچک شدن این منافذ بازمی‌شود فقط بخاطر داشته باشید هر روز این کار را انجام دهید و شما به مرور زمان متوجه کوچک شدن منافذ پوستتان خواهید بود.

– استفاده از ماسک نارنج و گلاب :

این ماسک یکی ازماسک های ترمیم منافذ پوست و قدیمی ترین روشهای بستن منافذ پوست است.

استفاده از کرم ضد آفتاب:
پوست شما با استفاده از کرم های ضد آفتاب در برابر صدمات نور آفتاب حفاظت خواهد شد. آفتاب، یکی از علل اصلی ایجاد منافذ باز پوست است. از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست که فاقد چربی هم باشند، استفاده کنید.

استفاده از ماسک جوانه گندم:

این ماسک یکی از بهترین مواد موثره برای زیبای پوست به شمار می آید.نه تنها تاثیر مثبت در رفع منافذ باز پوست داشته بلکه در روشن و شفاف کردن پوست صورت بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک نیاز به جوانه گندم دارید،در ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با کمی شیر مخلوط کرده ابتدا پوست را با استفاده از لیف و صابون شستشو وسپس ماسک را روی پوست بصورت حرکت چرخشی ماساژ دهید پس از گذشت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.