هندبال-بانوان

رقابت‌های قهرمانی آسیا آذر ماه در اردن برگزار می‌شود و اما نظرات متفاوتی برای اعزام بانوان وجود دارد. برخی معتقدند نتیجه از قبل مشخص است به جای هزینه برای اعزام بانوان، مربی خارجی بگیریم؛ بعضی هم معتقدند اعزام شوند، مهم کسب تجربه است.

هندبال بانوان در سال ۹۵ سه رویداد مهم را پیش رو دارد، این در حالی است که هیچ خبری از تشکیل اردوها برای اعزام ملی‌پوشان به مسابقات برون‌مرزی وجود ندارد.

مسابقات غرب آسیا از اول تا ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود که البته هنوز میزبان مسابقات مشخص نشده است. اما با توجه به اینکه کمیته المپیک ایران تغییر ناحیه داده، اعزامی در بخش مردان و بانوان در غرب آسیا در برنامه فدراسیون نیست.

جام باشگاه‌های آسیا ۲۶ اکتبر تا دوم نوامبر در قطر برگزار می‌شود که شهرداری سنندج نماینده ایران در این رقابت‌هاست.

آخرین مسابقه پیش روی بانوان هم رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان است که از ۲۰ تا ۳۰ آذرماه در اردن برگزار می‌شود.

فدراسیون هندبال با توجه به مسابقات قهرمانی آسیا در نظر دارد تا پایان هفته جلسه‌ای را تشکیل داده و درباره شرکت و یا عدم حضور ملی‌پوشان تصمیم‌گیری کند.

فرامرز می‌آبادی دبیر فدراسیون هندبال در این باره گفت: دو نظر در خصوص اعزام‌های بانوان وجود دارد؛ برخی اعتقاد دارند هر چند اگر بانوان مقام خوبی نخواهند داشت این اعزام برون‌مرزی صورت بگیرد. همان طور که می‌دانید احتمال حضور ما در بین ۵ تیم برتر آسیا ضعیف است، چرا که فاصله زیادی با آنها داریم.

وی افزود: نظر دوم این است، هزینه اعزام را خرج جذب مربی خارجی کنیم و یک مربی خارجی از پایه با بانوان کار کند. اگر قرار به اعزام باشد مربی ما مشخص و برنامه‌ریزی هم صورت گرفته است.

دبیر فدراسیون هندبال در ادامه با اشاره به اینکه می‌توان از ملی‌پوشان در جام باشگاه‌های آسیا استفاده کرد، اظهار داشت: نظر من این است با باشگاه شهرداری سنندج صحبت کنیم تا در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بازیکنان ملی نیز حضور داشته باشند. این پیشنهاد بستگی به موافقت شهرداری سنندج دارد. در این صورت تیم ملی هم با شرکت در یک مسابقه برون‌مرزی تقویت می‌شود.