خانمی ۲۸ ساله و متاهل دارای مدرک کارشناسی ارشد و مدرس در تماسی که با بانوان ایرانی داشت مشکل خود را (همسرش را) بیان کرد و سوال او را به کارشناس مربوطه ارجاع دادیم و پاسخ و سولا مطروحه را در زیر ذکر می کنیم:

بیزاری-جنسی

سوال:

دو ماه عروسی کردم. بعد عروسی متوجه شدم همسرم مازوخیسم است و تمایل به مفعول بودن و بردگی داره(ظاهرا در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته).آیا درمان میشه در صورت عدم درمان چه باید کرد ایا باید تا اخر عمر مجرد بمونه

پاسخ کارشناس:

با سلام و ادب. دوست عزیز انحراف مازوخیسم یا شهوت خودآزاری، نقطه‌ی مقابل انحراف جنسی سادیسم یا دیگرآزاری است. یک فرد سادیستیک ازآزار واذیت کردن دیگـــران لذت جنسی می‌برد، اما یک انسان مبتلا به «مازوخیسم» از عذاب و شکنجه‌‌ای که خودش متحمل می‌شود لذت جنسی کسب می‌کند. افرادی که به این نوع انحراف مبتلا هستند بشدت تمایل دارند که چه به وسیله‌ی خود و چه از طرف دیگران، آزار ببینند یا حتی شکنجه شوند. کامیابی روانی این بیماران، جز با زجر و آزار دیدن حاصل نمی‌شود. تمامی روان‌شناسان در دوره‌های مختلف، خوی تجاوز و تعدی یا به بیان دیگر غریزه‌ی تخریب و مرگ را یکی از غرایز طبیعی افراد بشر و منشأ انحراف سادیسم دانسته‌اند. انحراف مازوخیسم یا خودآزاری نیز ریشه در همین غریزه دارد. با این تفاوت که واکنشهای بیمار مبتلا به مازوخیسم با بیمار سادیست فرق می‌کند. همسر شما یک نوع انحراف جنسی دارد که ریشه آن در تجربه های کودکی است. شاید بتوان با روان کاوی، این خصلت را درمان یا تعدیل نمود و تعدیل یا درمان آن بستگی به خواست ایشان دارد. شوهر شما بر اثر اتفاقاتی که احیاناً در کودکی برایشان رخ داده دچار این تمایلات شده است. با مشاوره اینترنتی نمی توان کار خاصی کرد حتما به سکس تراپ مراجعه کنید.ومطالب مندرج در بخش سکسولوژی سایت بانوان ایرانی را نیز مطالعه بفرمایید که در این مورد مواردی درج خواهد شد .