نکات آشپزی مهم برای یک کدبانو

بـانوان ایـرانی: شما خانم های خانه دار با دانستن این نکات ضروری زمانی که مهمانی سرزده به خانه تان می آید دچار مشکلی نخواهید شد و می توانید آشپزخانه تان را در شرایطی کاملا بحرانی مدیریت کنید و نگران شوری یا بی مزه شدن ، ته گرفتن و سوختن خوراکی هایتان نباشید.

.

از بین رفتن بوی دود گرفتگی برنج

برای از بین رفتن بوی دودگرفتگی برنج یک پیاز را پوست گرفته و در قابلمه بگزارید. بعد از ۱۰ دقیقه پیاز باعث می شود بوی دود از برنج دور شود.

.
جلوگیری از سیاه شدن موز

برای نگهداری دراز مدت موز و پیشگیری آن از سیاه شدن بهتر است موز را درون یک کاغذ آلومینیومی بپیچید وآن را داخل جا میوه ای یخچال قرار بدهید.
.
جدا سازی اسپاگتی یا ماکارونی

اگر پس از آبکش کردن اسپاگتی یا ماکارونی رشته های آنها به هم چسبیده بود، دوباره مکارانی را درون آب جوش برگردانید و بگرارید تا یک دقیقه روی حرارت بماند. حال مجدد آن را آبکش کنید.
.
از بین بردن شیرینی بیش از حد غذا

وقتی غذایتان بیش از اندازه شیرین شد، بهترین کار این است که به آرامی به آن سرکه اضافه کنید تا طعمش متعادل شود.
.

نچسبیدن ماهی و میگو به ماهیتابه

قبل از سرخ کردن ماهی و میگو درون ماهیتابه از داغ شدن روغن اطمینان حاصل کنید و بعد مقدار کمی نمک به روغن اضافه کنید. این عمل مانع چسبیدن گوشت میگو یا ماهی ظرفتان می شود.

.

از بین بردن بوی پیاز از روی دست

برای از بین بردن بوی پیاز از روی دستتان کافی است  پوست دستتان را با لیموترش تازه ماساژ بدهید.

.

با نشاط کردن گوجه پلاسیده شده

برای اینکه گوجه فرنگی ای که نرم و پلاسیده شده است را بانشاط کنید باید آن را به مدت ۱۰ ساعت درون یک ظرف آب سرد قرار داده و در یخچال بگزارید.

.
جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی

سیب زمینی ها را برای جلوگیری از جوانه زدن در جایی خشک ، تاریک و دور از رطوبت قرار دهید.

.
از بین بردن بوی پیاز از روی کارد

برای از بین بردن بوی پیازی که پس از خرد کردن و شستن هنوز روی کارد مانده است کافی است یک هویج را با کارد مورد نظر برش دهید.

.
نچسبیدن کیک به ظرف

اگر برای جدا کردن کیک از ظرف دچار مشکل شده اید، قبل از ریختن مایه کیک مقداری شکر را ته ظرف بریزید. این کار باعث می شود تا کیک به ته ظرفتان نچسبد.

گردآوری: بخش خانه و خانه داری بانوان ایرانی