نکات آرایشی مفید که به زیبایی شما کمک می‌کنند

بانـوان ایـرانی:در این پست نکات آرایشی را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم که به زیبایی بیشتر آرایش صورتتان کمک می کند و می توانید از زیبایی و ماندگاری میکاپ‌تان لذت ببرید.

..

برای تیره‌تر کردن انتهای چشم جدولی از خط بکشید

برای اینکه سایه ای دودی در قسمت انتهایی چشم خود ایجاد کنید باید دو خط عمودی که با دو خط افقی قطع شده و حالتی شبیه جدول ایجاد کرده را در پشت پلک به صورت مورب رسم کنید. و در آخر با کمک گوش پاک‌کن آن را پخش کنید.

.

تبدیل مدادهای کمرنگ به ژل روان

نوک مداد چشم سفید ، سیاه ، آبی، سبز و یا هر رنگ دیگر که کمرنگ شده را حدود یک تا دو ثانیه زیر حرارت فندک نگه دارید. ۱۵ ثانیه زمان بگذارید تا خنک شود. حال مداد را امتحان کنید تا ببینید تا چه اندازه پررنگ تر شده است.

.

درخشش بیشتر سایه

با کمک مداد چشم سفید پشت پلکتان را سفید کنید. برای زیبایی در آرایش صورت سایه پشت پلک شما بسیار زیباتر و درخشنده تر دیده می‌شود. لایه ماتی که پشت چشم ایجاد می‌شود باعث دیده شدن بیشتر سایه پشت پلک می شود زیرا با رنگ پوست صورت فرق می کند.

 

نحوه صحیح ریمل زدن

در هنگامی که ریمل می زنید احتمال اینکه نوک مژه ها به پشت پلک برخورد کند و لکه ایجاد شود زیاد است. برای پیشگیری از این موضوع پشت یک قاشق را بالای پلک خود قرار دهید و بعد با خیال راحت ریمل بزنید.

.

زنده کردن ریمل های خشک شده

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ریمل هایی را که برای آرایش چشم استفاده می کردید به مرور زمان خشک و غیرقابل استفاده شده اند. شما می توانید با استفاده از سرم یا آب مقطر دوباره ریملتان را زنده کنید. لازم به توضیح است پس از این کار فقط تا سه ماه فرصت دارید تا از ریملتان استفاده کنید چون بطری ریمل به محیط مناسبی برای رشد باکتری تبدیل می شود. اگر در طول این سه ماه باز هم ریمل خشک شد می توانید چند قطره دیگر هم آب مقطر به آن اضافه کنید.

.

پر نشان دادن مژه ها

مژه ها هر چه پرتر باشند زیباترند.برای این کار مقداری پودر بی رنگ روی مژه ها بزنید و بعد از آن ریمل را استفاده کنید.

.

فر مژه را با سشوار نرم کنید

برای اینکه مژه های شما نرم و زیباتر فر شود قبل از استفاده از فرمژه آن را با سشوار گرم کنید.در بیشتر موارد چون فرمژه گرم نمی شود مژه به جای فر شدن، شکسته می شود.

..
نحوه استفاده از چسب مژه مصنوعی

برای استفاده از چسب مژه مصنوعی با کمک نوک سنجاق سر آن را روی لبه مژه قرار دهید تا پس از چند ثانیه که خشک شود.

.
محل درست رژگونه را تعیین کنید

صورت آدم ها با هم فرق دارد و برای اینکه بدانید دقیقا کجا را باید تیره کنید تا گونه هایتان برجسته تر به نظر برسند، به وسیله یک مداد یا دسته قلم موی آرایش خطی روی استخوان گونه ای ایجاد کنید تا زاویه درست گونه را پیدا کنید. حال با استفاده از برس رژگونه در همان زاویه رنگ را روی گونه اعمال کنید.

.
ماندگاری بیشتر رژلب، از پودر بی رنگ استفاده کنید

برای اینکه رژلب دوام بیشتری روی لب‌هایتان داشته باشد یک دستمال کاغذی روی لب هایتان قرار دهید و با کمک یک قلم پودری بی رنگ را روی لب ها بزنید. این کار موجب می شود تا رژلب برای مدت طولانی تری روی لب ها باقی بماند و شفافیت و رنگ خود را از دست ندهد.

.
رژلب تان را براق کنید

اگر سایه پودری دارید و می خواهید از همان رنگ برای لب هایتان استفاده کنید آن را با کمی پماد  ویتامین A مخلوط کنید و سپس با قلم مو روی لب هایتان بمالید.

.

برطرف کردن قسمت های سیاه زیر چشم

برای آنکه پوست یکدست و زیبا  شود قسمت های تیره زیر چشم را با کاور زیرچشم یا کرم پودر به صورتی مثلثی بپوشانید. این شکل را از زیر مژه هایتان آغاز و تا روی گونه ادامه دهید این کار موجب پوشیده شدن سیاهی زیر چشم و قرمزی زیر پلک می شود.

.

تراز کردن رنگ پوست

پس از اینکه کرم را روی صورت زدید، روی پیشانی ،زیر گونه ها، پشت ابرو  و دیواره های بینی را با کرم تیره تر رنگ کنید و با استفاده از یک قلم آن را محو کنید. حال کرم پودر اصلی را روی صورت تان اعمال کنید. این امر باعث طبیعی تر و زیباتر دیده شدن صورت می شود.