کاراته-بانوان

دهمین دوره از سری مسابقات قهرمانی کاراته بانوان کشور سبک شوتوکان عصرچهارشنبه در مجتمع ورزشی شمال مرعش دانشگاه شمال شهرستان آمل آغاز شد.

در این دوره از مسابقات که با عنوان یادمان شهدای مدافع حرم مازندران نام گذاری شده است، حدود ۱۵۰۰ کاراته کا از ۲۹ استان شرکت کردند.

زهرا کیانی نماینده سبک شوتوکان کاراته بانوان مازندران در باره این مسابقات گفت: دراین مسابقات کاراته کاها در رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید و بزرگسالان و در دو رشته کاتا و کومیته انفرادی و کاتای تیمی باهم رقابت می کنند.

زهرا کیانی افزود : استان های تهران ، فارس و مازندران بیشترین تعداد شرکت کننده دراین مسابقات دارند.

وی حضور بیش از یکهزار و ۵۰۰ کاراته کا از سراسر کشور در بخش بانوان را بی سابقه خواند وادامه داد: تاکنون این شمار کاراته کا درمسابقات کشوری سابقه نداشته است.

کیانی سطح برگزاری این مسابقات وحضور کاراته کاهای مطرح سبک شوتوکان استانهای کشور را دراین مسابقات قابل قبول خواند و اضافه کرد : از سوی کمیته فنی برگزاری این مسابقات، نفرات برتر هر وزن دو رده سنی جوانان و امید وبزرگسالان به مسابقات بین المللی کاراته ‘ آزرم’ کشور ترکیه اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: آیین افتتاحیه این مسابقات عصر پنجشنبه با حضور سجادی معاون ورزش وجوانان درمجموعه ورزشی دانشگاه شمال آمل برگزار می شود.