از چند روز قبل فیلمی با نام “موارد مشکوک” که یکی از فیلمهای صدف طاهریان (بازیگری که به شبکه جم پیوست) که برای شبکه خانگی تولید شده بود اما توزیع نشده بود، در فضای مجازی قابل دانلود است.

جالب تر اینجاست که نسخه ای اچ.دی HD از این فیلم از یکی از شبکه های ماهواره ای سربرآورده و چندین بار روی آنتن رفته است.

کارگردانی این فیلم بر عهده محسن توکلی بود ؛ کارگردانی که به زودی فیلمی از او با نام “این زن حقش را میخواهد” هم در سینماها اکران خواهد شد.

رضا رویگری، پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ‌شاهی، مونا فرجاد، ثنا حاجی‌زاده و مهدی مقدم خواننده ایرانی دیگر بازیگران این فیلم هستند و تهیه کنندگی اثر را هم اصغر پورهاجریان برعهده داشته است؛ چهره ای که سابقه سالها فعالیت در حیطه طراحی جلوه های ویژه میدانی داشته است.

“موارد مشکوک” البته که برخلاف نام تهیه کننده اش که پیشکسوت جلوه های ویژه است فیلمی ویژه در زمینه تصویرسازی به شمار نمی‌رود و یک محصول ویدیویی خالص است.

صدف-طاهریان

اصغر پورهاجریان تهیه کننده این فیلم در این مورد میگوید خودم هم خبر ندارم که این فیلم چطور در اینترنت پخش شده است . ما علیرغم حضور صدف طاهریان پروانه نمایش ویدیویی این فیلم را هم گرفتیم و نسخه‌هایی از آن را برای پیدا کردن پخش‌کننده در اختیار یکی دو شرکت فعال در حیطه شبکه خانگی قرار دادیم اما اینکه چطور این فیلم از شبکه خانگی سربرآورده را نمی‌دانیم.

این مورد را پیگیری قضایی میکنیم

پورهاجریان پیرامون اینکه آیا این فیلم به جز خودش در اختیار عوامل دیگر این فیلم و مثلا صدف طاهریان هم بوده گفت: نه، نسخه اصلی این فیلم در اختیار من بود و البته نسخه هایی را با زیرنویس عبارت “جهت بازبینی” به چند شرکت عرضه فیلمهای ویدیویی دادیم که پخش کننده پیدا کنیم. الان هم که این اتفاق افتاده شخصا متعجبم و قطعا با پیگیری قضایی ماجرا را روشن خواهم کرد.

وی ادامه داد: هم از جایی که نسخه اصلی فیلم را منتشر کرده شکایت خواهم کرد و هم از آن شبکه ماهواره ای که برای اولین بار فیلم را روی آنتن فرستاد.

به خاطر حضور صدف طاهریان به فیلم دیگرم پروانه نمایش ندادند

این تهیه کننده که به جز “موارد مشکوک” یک فیلم دیگر با نام “قرار بعدی همان جا” را نیز با حضور صدف طاهریان تولید کرده در پاسخ به این سوال که آیا مهاجرت صدف طاهریان به ترکیه و همکاری با جم باعث اخلال در روند دریافت مجوز نمایش آثارش نشده گفت: علیرغم حاشیه های ایجاد شده مجوز نمایش “موارد مشکوک” را دریافت کردیم اما در مورد “قرار بعدی همان جا” چون مدیوم فیلم سینمایی بود و البته بازیگر اصلی هم صدف طاهریان بود هنوز نتوانسته ایم پروانه نمایش بگیریم.

مشکل ایجاد شده بر سر راه دریافت پروانه نمایش فیلمی با بازی این بازیگر مهاجر در شرایطی است که فیلمهایی با بازی رابعه اسکویی دیگر بازیگر مهاجرت کرده به جم هم در جشنواره و هم در اکران سراسری روی پرده رفته اند.

اصغر پورهاجریان درباره این تناقض گفت: من هم نمی دانم ماجرا چیست. شاید بخاطر این باشد که صدف طاهریان نقش اصلی “قرار بعدی…” را بازی کرده است اما مسأله اینجاست که این فیلم در ایران ساخته شده و ربطی به کارنامه بعدی این بازیگر ندارد و شخصا امیدوارم مشکل صدور پروانه نمایش آن حل شود.