برخی ها معتقدند که علاقه ای که در ابتدای تشکیل زندگی مشترک مابین زوجین وجود دارد بعد از مدتی کمرنگ تر می شود و این علاقه ها کم و کمتر می شود . ولی در اصل چنین نیست و این رفتارهای اشتباه ماست که باعث کم شدن علاقه طرف مقابل می شود . برای اینکه روز به روز علاقه همسرتان را به خود بیشتر کنید از روش های زیر استفاده کنید . البته با این توضیح که برخی از موارد زیر مخصوص خانم ها و برخی ها مخصوص آقایان و برخی موارد مشترک بین شما و همسر شما است که میتوانید رعایت کنید :

همسر

۱٫ هرگز از همسرتان جدا نخوابید
حقیقت دارد که زوج‌ها وقتی در کنار هم هستند، راحت‌تر به خواب می‌روند. بنابراین تحت هیچ شرایطی، حتی اگر با هم در حالت قهر هم بودید، جدا از همسر خود نخوابید.

۲٫ به مسائل زناشویی خود بیشتر اهمیت دهید
مسائل زناشویی باعث خوشحال شدن و آرامش خودتان و همسرتان می‌شود.

۳٫ سلام و خداحافظی گرمی داشته باشید
این کار معجزه می‌کند و تمام کدورت‌ ها و ناراحتی‌هایی را که شاید پیش آمده باشد، از بین می‌برد. مطمئن باشید اگر هر روز این کار را بکنید، برایتان عادی و تکراری نمی‌شود.

۴٫ با دوستان او رفتار اجتماعی داشته باشید
زنان معمولا مردانی را دوست دارند که اجتماعی، جذاب و دوست‌ داشتنی هستند؛ یعنی کسانی که علاوه بر خودشان، دوستان و خانواده‌شان نیز آنها را تائید کند. بنابراین به هنگام حرف زدن با نزدیکان و دوستان همسر خود ، بسیار مودبانه و اجتماعی برخورد کنید. اگر آنها را تحت تاثیر قرار دهید، همسرتان نیز تحت تاثیر شما قرار می‌گیرد.

۵٫ هرگز بدون همسرتان به مسافرت نروید
فراموش نکنید که شما با همسرتان پیمان بسته‌اید همیشه و در همه حال، در خوشی و ناخوشی با هم باشید. همسرتان همه چیز شماست و شما همه چیز او و درست نیست بدون حضور او بخواهید با دیگران خوش بگذرانید.

۶٫ هیچ‌وقت از اسرار و ضعف‌های همسرتان علیه او استفاده نکنید
برخی موارد پیش پا افتاده ممکن است در نظر همسرتان بسیار بااهمیت باشند و شما باید آنها را تشخیص دهید. به هنگام اختلاف و درگیری با همسرتان آن مسائل را به رخ او نکشید. کاری نکنید که رابطه‌تان سردتر شود.

۷٫ با هم و در کنار هم تغییر و رشد کنید
رابطه عشقی شما یک موجود زنده است که برای رشد و پیشرفت نیاز به غذا دارد. بهترین راه برای تغذیه آن، ایجاد تغییر در رابطه است. تجربه نشان داده که یکی از مهم‌ترین عناصر در خوشبختی زوج‌ها همین تغییر است.

۸٫ مراقبت و حمایتتان را از همسر خود کم نکنید
یکی از چیزهایی که زوج‌ها در رابطه‌شان نیاز دارند، حمایت است. آنها نیاز به همسری پشتیبان دارند؛ بنابراین ببینید همسرتان به چه کمک و پشتیبانی نیاز دارد و همان را به او عرضه کنید.